بیکاری ۵۰ کارگر پیمانکاری پتروشیمی بندر امام

در روزهای گذشته 50 کارگر پیمانکاری پتروشیمی بندر امام با اتمام پروژه بیکار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که در شرکت‌های پیمانکاری در بخش تعمیرات اساسی مشغول به کار بودند، ارکان ثالث و طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری محسوب می‌شوند که با خاتمه کار پروژه بیکار شده‌اند. در همین ارتباط، محسن بیرانوند، فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت مذکور و کارگران اخراجی در محل فرمانداری برگزار خواهد شد و مسأله را پیگیری می‌کنیم. بیرانوند ادامه داد: با هرگونه اخراج به خصوص به‌صورت دسته‌جمعی مخالف هستیم و قبلاً نیز این مسأله را به تمام شرکت‌های شهرستان اعلام کرده‌ایم. نماینده عالی دولت در شهرستان ابراز امیدواری کرد که با تعامل، مشکل اخراج کارگران برطرف شود.

    


احتمالا از فروردین اجرایی می‌شود

اعمال حق مسکن ۱۰۰هزار تومانی در حقوق کارگران

بهمن ماه سال گذشته، افزایش حق مسکن کارگران تصویب شد و به ۱۰۰هزار تومان رسید. با این حال به‌رغم گذشت چند ماه هنوز این مصوبه که برخلاف سایر مزایای مزدی نیاز به تصویب در هیات دولت دارد، مراحل ابلاغ و اجرایی شدن را طی نکرده است. علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار به ایلنا گفت: با توجه به وعده‌هایی که داده‌اند انتظارمان این است که حداکثر تا قبل از پایان فروردین ماه، حق مسکن ۱۰۰هزار تومانی در جلسات هیات دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شود. تاکنون روال کار این بوده که هر مبلغی در شورای عالی کار برای حق مسکن تایید شده، در هیات دولت نیز به تصویب رسیده و امسال نیز با توجه به ناچیز بودن مبلغ افزایش حق مسکن و اجتماعی که روی آن وجود دارد، انتظارمان این است که این مبلغ هرچه زودتر تصویب شود. وی افزود: براساس وعده‌هایی که داده بودند، انتظار ما جز این نیست که افزایش حق مسکن در حقوق فروردین ماه، اعمال شود و منتظر تحقق این وعده هستیم.

    


۱۳هزار واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از ۵۰درصد فعال هستند

۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی با ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند. به گزارش ایلنا، علاوه بر این واحدها، شش هزار و ۴۶۹ واحد هم با ظرفیت بالای ۷۰درصد فعالیت می‌کنند. مطابق اعلام عزیز محمدی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با برنامه‌های پیش‌بینی شده، امسال بیش از ۱۹هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازمی‌گردند.