مدیرکل راه‌آهن آذربایجان:

پیگیر حل مشکلات کارگران هستیم

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با اشاره به اجتماع جمعی از پرسنل و کارگران راه‌آهن تبریز، روی ریل قطار گفت: پیگیر حل مشکلات پرسنل و کارگران زحمتکش هستیم. شاپور ارصلانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعدادی از کارگران حوزه تامین نگهداری خطوط راه‌آهن استان به دلیل تاخیر در پرداخت 2 ماه حقوق خود از سوی پیمانکار این حوزه در مسیر ریل قطار اجتماع کردند. وی اظهار داشت: این تجمع موجب شد تا قطار تربیت معلم تبریز از حرکت بازماند و قطار مشهد - تبریز نیز در ورودی سکو متوقف شد و مسافران مجبور شدند در این محل پیاده شوند. مدیرکل راه‌آهن آذربایجان یادآوری کرد: مسئولان راه‌آهن پیگیر هستند تا از دولت نقدینگی دریافت و از طریق شرکت پیمانکار حقوق معوق کارگران را پرداخت کنند. ارصلانی با بیان اینکه حدود 650 نفر در زیر مجموعه این شرکت پیمانکاری در راه‌آهن استان کار می‌کنند، ادامه داد: در این اجتماع که حدود 100 نفر از کارگران شرکت داشتند هیچ‌گونه خسارت و برخوردی روی نداد.

    


یاوری خبر داد:

پیگیری پرداخت عیدی و پاداش کارگران هفت‌تپه

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح آخرین جزئیات پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت‌تپه، گفت: پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در دستور کار جدی وزارت کار قرار دارد. کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سفرهای استانی، بازدید وزیر کار از بنگاه‌های مشکل‌دار صورت می‌پذیرد که این راستا، سفر وزیر کار به استان خوزستان و دیدار وی با کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه مورد استقبال کارگران قرار گرفت و پیگیری مطالبات و مشکلات در کارگران ایجاد شوق و امید کرد. وی گفت: در حال حاضر در گروه ملی فولاد حقوق کارگران کاملاً به‌روز است و در نیشکر هفت‌تپه، کارگران فقط با یک ماه حقوق معوقه مواجهند و پیگیری حقوق و عیدی و پاداش تمامی کارگران در دستور کار جدی مسئولان استانی و کشوری وزارت کار قرار دارد. نماینده وزیر کار در امور رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار در عین حال از راه‌اندازی سه خط تولید در گروه ملی فولاد خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سه خط تولید، کارگران در حال کار و فعالیت و تولید هستند. یاوری از شناسایی ۱۳۵۰ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: مشکلات این بنگاه‌ها از طریق شهرستان‌ها، استان‌ها و مراکز در حال رصد و پیگیری قرار دارد. البته ممکن است تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار بیش از این باشد ولی براساس آمار و اطلاعات دقیق و مستند و آنچه شناسایی و بررسی شده این تعداد بنگاه به دست آمده است و وزارت کار با جدیت موضوع صیانت از نیروی کار و پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال را دنبال می‌کند.

    


طرحی برای بهره‌مندی زنان شاغل و بازنشسته از حق عائله‌مندی

رئیس فراکسیون زنان مجلس از تدوین طرحی برای بهره‌مندی زنان مجرد شاغل و بازنشسته از حق عائله‌مندی توسط این فراکسیون خبر داد. فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از تدوین طرح اصلاح بند ۴ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در فراکسیون زنان خبر داد و گفت: در حال حاضر به موجب بند 4 ماده ۱۸ قانون خدمات کشوری کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر که دارای همسر هستند، پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر که دارای همسر نبوده یا همسر آنان معلول و ازکارافتاده کلی باشند یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند، از مزایای کمک هزینه عائله‌مندی موضوع این بند بهره‌مند می‌شوند ولی سایر بانوان شاغل و بازنشسته اعم از متأهل و مجرد از این امتیاز محروم هستند، بنابراین بر آن شدیم که طرح مذکور را تدوین کنیم. اولادقباد یادآور شد: براساس طرح اصلاحیه کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به تمامی کارمندان شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول این قانون اعم از زن و مرد معادل (۸۰۰) امتیاز و برای هر فرزند معادل (۲۰۰) امتیاز است و حداکثر سن برای اولادی که از مزایای این بند استفاده می‌کنند به شرط ادامه تحصیل و نیز غیرشاغل بودن فرزند، ۲۰ سال تمام و نداشتن شوهر برای اولاد اناث خواهد بود. فرزندان معلول و ازکارافتاده کلی به تشخیص مراجع پزشکی ذی‌ربط مشمول محدودیت سقف سنی مذبور نیستند.