طی روزهای نهم تا سیزدهم فروردین، ۱۷ کارگر در چهار حادثه جداگانه شغلی در استان‌های مازندران، خوزستان و فارس دچار مصدومیت شدند.

به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز نهم فروردین ماه در یک کارگاه جوشکاری در نوشهر استان مازندران رخ داد، دو کارگر حین کار جوشکاری بر اثر انفجار گاز اکسیژن دچار مصدومیت شدند.

آتش‌یار سوم «حسین سمرقندی» رئیس سازمان آتش‌نشانی نوشهر با تشریح جزئیات این حادثه گفت: در پی این اتفاق که در یک کارگاه جوشکاری در روستای «نیرنگ» به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده، دو کارگر پیمانکاری حین کار با گاز اکسیژن با کاربرد جوشکاری دچار حادثه انفجار شده و به دلیل شدت جراحات به بیمارستان ساری منتقل شدند.

در حادثه دیگری که روز یازدهم فروردین ماه رخ داد، ۷ کارگر بخش کشاورزی مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه به دنبال واژگونی یک دستگاه وانت‌بار مصدوم و به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند. «عارف شرهانی اصل» سحنگوی مرکز اورژانس علوم پزشکی اهواز درباره این حادثه که برای ۷ کارگر اتفاق افتاده، گفت: این ۷ کارگر حین جابه‌جایی با وانت نیسان در مزارع کشاورزی دچار حادثه شده‌اند.

همچنین در حادثه سوم که روز ۱۲ فروردین ماه در در یک کارگاه ضایعات در شیراز در استان فارس رخ داد، ۶ کارگر تبعه افغانستان بر اثر حادثه آتش‌سوزی دچار سوختگی شدند. «هادی عیدی‌پور» رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز درباره جزئیات این حادثه گفت؛ کارگران حادثه دیده مشغول پر کردن مقدار زیادی فندک‌های گازی مستعمل بوده‌اند که در همین حین، گاز درون فندک‌ها در فضا منتشر شده و باعث انفجار می‌شود.

در حادثه چهارم هم که زمان آن به سیزدهم فروردین ماه مربوط می‌شود، دو کارگر ساختمانی حین کار در یک پروژه ساختمانی در بلوار کسایی شیراز بر اثر ریزش آوار ساختمانی دچار مصدومیت شدند. به گفته «محمدجواد مرادیان» رئیس فوریت‌های پزشکی فارس، مصدومان این حادثه به بیمارستان رجایی شیراز منتقل شدند.