رشد اقتصادی اصولا از طریق بهبود درآمد خانوار منجر به افزایش تقاضا در بازارهای مختلف می‌شود اما به گفته یک کارشناس، رشد اقتصادی که در کشور اتفاق افتاده، رشدی نبوده که منجر به رفاه شود زیرا با تورم شدیدی همراه بوده است. به گزارش اکوایران، «فردین یزدانی» پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان گفت: نرخ تورم بالا و ترکیب آن با عدم رشد درآمد خانوار و اینکه کالاهای ضروری‌تری همچون خوراک آهنگ رشد بالاتری را تجربه می‌کنند باعث شده که پوشاک از اولویت مصرفی بخشی از خانوارها خارج شود. به گفته یزدانی، افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت پوشاک وارداتی و افزایش هزینه تمام شده پوشاک داخلی شده چرا که مواد اولیه برای تولید پوشاک داخلی افزایش نسبتا قابلی توجهی پیدا کرده و در عین حال باید اشاره کرد که در این بازار نرخ تورم از ۴۰درصد به ۴۸درصد افزایش داشته است. در سال‌های اخیر فروش آنلاین افزایش پیدا کرده و آن‌طور که پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان روایت می‌کند ۱۱۲هزار پیج فروش اینستاگرامی در کشور فعال است که از این تعداد ۴۰هزار پیج مربوط به واحدهای صنفی است و حدود ۷۰هزار پیج مستقل اینستاگرامی فروش پوشاک انجام می‌دهند.