کارگران شهرداری نوش‌آباد مدت‌هاست که به پرداخت با تاخیر حقوق خود معترض هستند. این کارگران حقوق خود را هر سه ماه یک بار دریافت می‌کنند. «مجتبی حاجی‌‎زاده» دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل با اشاره به معوقات مزدی کارگران شهرداری نوش‌آباد گفت: دیوان محاسبات باید به بودجه شهرداری نوش‌آباد و شهرداری‌هایی که چندین ماه از مطالبات کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند، ورود کند. طبق بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور پیش‌بینی اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و مشمولین قانون کار به میزان ۲۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. حاجی‌زاده گفت: متأسفانه به نظر می‌آید که شهرداری‌ها حقوق و دستمزد کارگران را با تأخیر پرداخت می‌کنند و با مبالغ دریافتی از دولت اقدام به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی می‌کنند و با حقوق کارگران به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای سازمان خود هستند!

وی گفت: حقوق کارگران به قدری ناچیز است که حتی پرداخت تمام و کمال و به موقع این حقوق هم نمی‌تواند نیازهای آنها را تأمین کند. چنین رفتاری با کارگران، لطمات بسیاری به زندگی آنها وارد می‌کند و مشکلات معیشتی آنها را چندین برابر می‌کند.

حاجی‌زاده افزود: اصل این کار، یعنی پرداخت با تأخیرِ حقوق، ایرادی اساسی دارد اما اگر قرار است با حقوق کارگران، سرمایه‌گذاری صورت بگیرد باید کارگران نیز از آن سرمایه بهره‌ای ببرند و سود آن، در حقوق آنها محاسبه شود. ضمن اینکه استانداری و فرمانداران به عنوان نماینده دولت در مرکز شهرستان، باید نظارت دقیق‌تری به پرداخت‌های دولت به شهرداری‌ها داشته باشد.