عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰درصد حقوق شاغلان هم‌تراز به تصویب رسید.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: براساس این بند الحاقی دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری‌بگیران پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن این بند الحاقی بخشی از قانون کار به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد، افزود: بی‌تردید شاهد افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خواهیم بود و تمام بازنشستگان مشمول این بند برنامه خواهند شد.

محمدبیگی یادآور شد: با این مصوبه قسمتی از قانون کار که اجرای آن مدتی مغفول مانده بود به عملیاتی شدن می‌رسد و سطح دستمزد مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: در کنار معیشت ناخوش کارگران و در سایه تورم بالا با ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی هم روبه‌رو هستیم که یکی از چالش‌های اصلی است. بدهی دولت به تامین اجتماعی و همچنین تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر از مسائل و مشکلات صندوق‌ها محسوب می‌شوند، که همگی طی یک بسته سیاستی در حال رفع و رجوع هستند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد، یادآور شد: در کنار پرداخت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی بخشی از بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه هم پرداخت شده است.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه با سیاست‌های صورت گرفته درصدد رفع بخشی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است، خاطرنشان کرد: در مورد افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجلس گام بلندی در برنامه هفتم توسعه برداشت تا امیدی برای بازنشستگان باشد. مجلس به عنوان سیاست‌گذار و قانون‌گذار در فکر آینده بازنشستگان است. قطعاً نسل آینده اگر ببیند که سیاست‌گذاران امروزی کم‌کاری داشته‌اند، ما را مواخذه خواهند کرد پس از امروز در اندیشه فردای نیامده باشیم.