نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، از رفع مشکلات ایجادشده در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در پرداختی این ماه آنها و تلاش مجلس برای تامین منابع لازم جهت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رفع شکاف ایجادشده بین پرداختی بازنشستگان خبر داد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره دلیل اختلاف ایجاد شده در نحوه پرداخت بازنشستگان به دنبال اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق این قشر گفت: در اجرای طرح همسان‌سازی، از یک طرف ساماندهی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را داشتیم که به طور میانگین یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500هزار تومان به پرداختی آنها اضافه شد. از سوی دیگر اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را داشتیم که در پی آن افزایش حقوق آنها بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد طوری که 90درصد از حقوقشان را دریافت کردند.

نماینده گرمی در مجلس ادامه داد: ماه گذشته یک‌سری مشکلات در نحوه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری وجود داشت که در این مورد با سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور صحبت کردیم و قرار شد از این ماه مشکل ایجاد شده حل شود.

وی تصریح کرد: قرار بر این شد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منابع لازم جهت متناسب‌سازی حقوق تمام بازنشستگان کشوری را تامین کند و 10درصد تفاوت و 90درصد افزایشی که قرار بود داشته باشد، اعمال شود چرا که در ماه قبل برخی پرداختی‌ها تنها 60 یا 70درصد افزایش یافته بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این مشکل به دلیل اختلال در سیستم‌ها ایجاد شده بود که قرار شد در این ماه رفع شده و مابه‌التفاوت پرداختی ماه گذشته نیز به بازنشستگانی که حقوقشان کمتر از 90درصد حقوق افزایش داشته، پرداخت شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: این میزان افزایش پرداختی برای بازنشستگان کشوری، باعث اعتراض و نارضایتی در بین بازنشستگان تامین اجتماعی شد که درصدد هستیم این موضوع را پیگیری کنیم تا با اختصاص منابع لازم این شکاف پرداختی بین بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی برطرف شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته با وجود مشکلات دولت در تامین منابع نمی‌توان صددرصد قول داد که این مشکل به سرعت رفع شود اما تلاش می‌کنیم که تفاوت پرداختی‌ها به حداقل برسد.