مشاور هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: مهمترین متغیری که باعث می‌شود بتوانیم بر ناترازی فائق شویم، وصول به‌موقع و کامل حق بیمه‌هاست.

به گزارش توسعه ایرانی، محمدصادق غلامی اظهار کرد: صندوق‌ها برای جلوگیری از ناترازی خود چهار منبع وصول درآمد دارند که اصلی‌ترین آنها وصول حق بیمه است. سود سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و اخذ دیون سازمان تامین اجتماعی از دولت و فروش اموال و املاک راکد سازمان ازجمله این منابع است که چهار منبع سازمان محسوب می‌شود.

وی افزود: مهمترین متغیری که باعث می‌شود بتوانیم بر ناترازی فائق شویم، وصول به‌موقع و کامل حق بیمه‌هاست که در این راستا مدیریت سازمان و هیات امنای آن هر اقدامی که بتوان با آن متغیر وصول حق بیمه را تقویت کند، در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای تامین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از ابزار ما در جهت افزایش حق بیمه ورودی سازمان، تقویت بازرسی‌های تامین اجتماعی است، ادامه داد: در حوزه اشتغال غیررسمی که شامل شاغلین فاقد پوشش بیمه‌ای است، مشکل داریم. اکنون در حوزه اشتغال غیررسمی که شاغلین آن می‌توانند حق بیمه پرداخت کنند، حدود 4.5میلیون نفر شاغل هستند که همه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حق بیمه پرداخت کنند که فعلا از این منبع محروم هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع سهم حق بیمه بحثی جدا از نرخ حق بیمه است، گفت: هم اکنون مبحث نرخ حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده و افزایش سن بازنشستگی نیز در این میزان نرخ حق بیمه، تغییری ایجاد نکرده است.