شماری از کارگران کارخانه «کمباین‌سازی سهند تبریز» در واحد بلبرینگ‌سازی و حدود ۲۰ کارگر قدیمی در واحد کمباین‌سازی فعالیت دارند که تاخیر چهار ماه حقوق و چند ماه حق بیمه، آنها را در شرایط بدی قرار داده است.

به گزارش ایلنا و به گفته این کارگران، عدم پرداخت دستمزد و حق بیمه مشکلاتی برای آنها و خانواده‌هایشان به وجود آورده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران واحد کمباین‌سازی، آنها در حالی مطالبات مربوط به چهار ماه حقوق خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند که بخش خصوصی کارخانه برخلاف وعدهای داده شده حین واگذاری، تقریبا تولید کمباین را متوقف کرده و برنامه‌ای برای ادامه فعالیت آن ندارد. او با بیان اینکه کارگران واحد کمباین‌سازی وضعیت مشخصی ندارند، افزود: طی چند سال گذشته در پیگیری مطالباتمان و وضعیت کارخانه پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان انجام داده‌ایم اما هچنان وضعیت همانند قبل است.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه گفت: جدا از چهارماه مزد معوقه، این واحد تولیدی پیش از سال ۹۰ تا ۸۰۰ کارگر قرارداد مستقیم داشت اما از این تاریخ به بعد با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه، از تعداد کارگران کاسته شد طوری که اکنون تعداد کمی کارگر در این واحد صنعتی باقی مانده‌اند.

به گفته این کارگر، در حال حاضر این کارخانه بزرگ که سال‌ها به تولید انواع کمباین کشاورزی، ساندویچ‌های پانل، انواع کانکس، میکسر و ماشین آبیاری قرقره‌ای و چند محصول دیگر مشغول بود، به بلبرینگ‌سازی آن هم با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار مبدل شده است.

وی تاکید کرد: خواسته کارگران کمباین‌سازی از بخش خصوصی کارخانه این است که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت کامل مطالبات کارگران اقدام کند تا سهم خود را نسبت به این قشر مظلوم ادا کرده باشد، هر چند که دریافت حقوق و سایر مطالبات در زمان مناسب و به موقع خود حق طبیعی کارگران کمباین‌سازی است.