وزیر آمورش و پرورش گفت: بیش از ۱۰۰ نفر به صورت دوشیفت در حال بررسی نظرات معلمان و اعتراضاتشان هستند و ماهی ۵۰ الی ۶۰هزار حکم صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، صحرایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: گفتیم رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات را تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف می‌کنیم. رتبه‌بندی چندین مرحله دارد و یک مرحله در شهرستان‌ها و مناطق تعیین تکلیف شده و ما رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات را در شهریورماه شروع و در مهرماه پرداخت کردیم ولی این فرایند، فرایند دائمی و پیوسته است. امروز رتبه‌بندی جزئی از فرایند تعلیم و تربیت شده و به طور پیوسته درگیر آن هستیم.

وی افزود: توصیه می‌کنم مکانی که برای رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی در دبیرستان البرز درست شده را بازدید کنید. بیش از ۱۰۰ نفر به صورت دوشیفت در حال بررسی نظرات معلمان و اعتراضاتشان هستند و ماهی ۵۰ الی ۶۰هزار حکم صادر می‌شود. قریب به یک میلیون معلم داریم و آنچه که وعده کرده بودیم پایان مرحله رسیدگی به اعتراضات در کمیسیون‌های اولیه بود و در هیات ممیزه این فرایند ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پرداخت‌ها براساس رتبه‌بندی است و پرداخت‌های جدید ما مبتنی بر احکام جدید است. همکارانی که اعتراضاتشان وارد شده بوده انجام می‌شود و فرایند ادامه دارد و همکاران ما در آموزش و پرورش مطلع هستند احکام چه گروه‌هایی صادر شده است.

صحرایی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: معلمان اعتماد نسبت به این صندوق را از دست دادند ولی باید برگردد و من مدافع حقوق تمام و کمال حقوق معلمان هستم. در آنجا یک پرداخت غیرمتعارفی انجام شده بود و دستور دادم که هم رسیدگی کنند و هم دلیل شکل‌گیری این پرداخت‌ها گزارش شود و هم افراد دیگری که این کار در مورد آنها اتفاق افتاده را گزارش دهند که هنوز این مورد گزارش نشده است. وی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان برای فرهنگیان است و باید روش و منش اداره به گونه‌ای باشد که  احساس کنند این صندوق سودمند است و الان این حس در تعداد زیادی از فرهنگیان نیست و انشاالله روند اصلاح ادامه دارد.

صحرایی همچنین با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش کمبود سنواتی داریم و نزدیک به ۲۰۰هزار معلم کمبود معلم داریم، گفت: کمبود معلم حاصل سیاست غلط گذشته در کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است. وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: ۷۵هزار معلم جدید استخدام خواهند شد. از همه ظرفیت‌ها همچون به‌کارگیری بازنشستگان و به‌کارگیری دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهیم کرد.