رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: معلمان تازه‌وارد به آموزش و پرورش باید طبق قانون رتبه‌بندی شده، ضمن اینکه کادر اداری رتبه‌بندی نشده و خدمتگزاران مدارس نیز با افزایش فوق‌العاده ویژه تا ۵۰درصد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشستی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست موارد مختلفی ازجمله رتبه‌بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و فوق‌العاده ویژه معلمان مطرح شد که با جمع‌بندی صورت گرفته در این نشست تأکید شد که نظام رتبه‌بندی باید به طور کامل اجرا شود. نماینده همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر ضرورت سرعت‌بخشی در رتبه‌بندی معلمان، افزود: در این نشست تأکید شد که قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب می‌‎شود. وی اضافه کرد: برای کارمندان بخش اداری آموزش و پرورش نیز که حدود سه هزار نفر از آنها رتبه‌بندی نشده‌‌اند نیز در کنار خدمتگزاران مدارس فوق‌العاده ویژه در نظر گرفته خواهد شد تا افزایش حقوقی که برای برخی از دستگاه‌‎ها از طریق فوق‌العاده ویژه در نظر گرفته شده با افزایش حداکثر 50درصدی برای نیروهای آموزش و پرورش نیز ارتقا یابد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش 300هزار کمبود معلم دارد، افزود: این کمبودها از معلم پرورشی بوده تا معلم ورزش و آزمایشگاه. اگر می‌خواهیم یک آموزش و پرورش با نشاط داشته باشیم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان 300هزار معلم تربیت کرده و راهی کلاس‌‎های درس کنیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده می‌تواند بهتر تدریس کند. وی دستور کار دیگر نشست فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن با کاهش مواجه شده و در این رابطه گفت: آموزش و پرورش باید از تصدی‌گری در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق باید در بورس شرکت کند و سود آن به آن معلمان بازنشسته و سهامداران برسد. این میزان از بروکراسی اداری در صندوق به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

حاجی بابایی افزود: باید برای آموزش و پرورش هزینه کرد و این نهاد زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرد. متأسفانه در کشور ما مسکن که باید خصوصی باشد، دولتی شده ولی آموزش و پرورش که باید دولتی‌ترین نهاد باشد، خصوصی شده و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش بوده که تا سال‌های سال قابل جبران نیست.