بررسی ادعای کارگر هفت‌تپه در کمیسیون امنیت مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی ادعاهای اسماعیل بخشی، کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با حضور وزیر اطلاعات در این کمیسیون خبر داد. علیرضا رحیمی در حساب توییتری خود نوشت: درخصوص ادعاهای اسماعیل بخشی به آقای لاریجانی (رئیس مجلس) پیشنهاد دادم کمیسیون امنیت ملی موضوع را رسیدگی کند که موافقت داشتند. وی اضافه کرد: با رئیس کمیسیون هم طرح موضوع داشتم و قرار شد در اولین فرصت با حضور وزیر اطلاعات به همه ادعاها در کمیسیون رسیدگی دقیق شود. نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: حقوق شهروندی نیازمند نظارت بیشتر است.

    


نماینده خوی در مجلس:

سلامت کم‌درآمدها با گرانی لبنیات تهدید می‌شود

نماینده خوی در مجلس دهم با بیان اینکه باید ضربه به سلامت طبقات کم‌درآمد با تداوم گرانی لبنیات متوقف شود، گفت: تعیین منطقی قیمت کالاهای اساسی نیازمند تزریق یارانه به تولید است. سیدتقی کبیری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: افزایش قیمت البسه با گرانی لبنیات بسیار متفاوت است زیرا لبنیات به طور مستقیم با سرانه سلامت جامعه در ارتباط است بنابراین دولت باید به نحو مطلوب به این مقوله ورود و نظارت کند. نماینده خوی و چایپاره در مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور با توجه به کاهش قدرت خرید برخی از شهروندان منطقی نیست و اگر کالای فوق در  حوزه سلامت مردم باشد، این وضعیت بسیار نگران‌کننده‌تر می‌شود. کبیری افزود: گرانی لبنیات با نوسانات ارزی مرتبط نیست بنابراین باید دستگاه‌های نظارتی در راستای برخورد با گران‌فروشان برخورد قاطع را در دستور کار قرار دهند.

    


در معدن «ملچ آرام» ۸۰ کارگر ۴ ماه مزد طلبکارند

خبرگزاری ایلنا به نقل از منابع کارگری معدن زغال‌سنگ «ملچ آرام»، از تعویق چهار ماه دستمزد نزدیک به ۸۰ نفر از کارگران شاغل در این واحد معدنی خبر داده است. به گزارش ایلنا، معدن ملچ آرام که از زیرمجموعه‌های معدن زمستان یورت شمالی است و کارگرانی که در این معدن کار می‌کنند ۴ ماه مزد معوقه طلبکارند.  کارگران این واحد معدنی می‌گویند: طلب انباشته ما مربوط به یک ماه دستمزد اردیبهشت و سه ماه دستمزد مهر، آبان و آذر ماه سال جاری است. آنها می‌افزایند: آخرین دستمزدی که دریافت کرده‌ایم مربوط به حقوق شهریور ماه است که آن‌هم تقریبا یک ماه پیش به حساب کارگران واریز شده است.

طبق ادعای کارگران معدن زغال‌سنگ ملچ آرام، جدا از ۴ ماه دستمزدی که کارگران از کارفرما طلبکار هستند، ۵ ماه حق بیمه سال گذشته و ۶ ماه حق بیمه سال جاری نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. کارگران این واحد معدنی با یادآوری اینکه کار در معدن یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان است، می‌گویند: ما در این معدن در ازای انجام سخت‌ترین کار حداقل مزد را دریافت می‌کنیم که آن ‌هم با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

    


مقابل سازمان امور استخدامی انجام شد 

تجمع کارگزاران  صندوق بیمه کشاورزی

صبح دیروز (شانزدهم دی ماه) جمعی از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل سازمان امور استخدامی کشور، تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش ایلنا، در تجمع دیروز که از ساعت 10صبح آغاز شد، چند صد نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از استان‌های مختلف شرکت داشتند. معترضان معتقدند دولت موانعی بر سر راه «طرح جذب در بدنه دولت» می‌گذارد و می‌گویند طرحی که در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده، در مجمع تشخیص مصلحت معطل مانده و به نظر می‌رسد دولت در نهایی شدن و اجرای این طرح، کارشکنی می‌کند.

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی که بدون برخورداری از امنیت شغلی و بیمه مشغول به کار هستند، خواستار تسریع در روند جذب در دولت هستند و از دولت می‌خواهند که هرچه زودتر تکلیف استخدام آنها را روشن کند. این کارگزاران پیش از این نیز بارها به تهران آمده و تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.