فعالان فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی می‌گویند: شرایط شغلی نیروهای اورژانس مناسب نیست و صدای دادخواهی ما به جایی نرسیده است.

این عده در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه میانگین حقوق پرسنل اورژانس زیر 10 میلیون تومان است، می‌گویند: مطالبه‌گری و اعتراض کردیم اما صدایمان به جایی نرسیده است.

آنها ادامه دادند: میانگین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران اورژانسی در کلانشهرها که باید زیر ۸ دقیقه باشد به بالای ۲۰ دقیقه رسیده و میانگین تعداد ماموریت هر آمبولانس که باید زیر ۵ باشد به بالای 10 ماموریت رسیده است. میانگین عمر آمبولانس‌ها به بالای 10 سال رسیده و میانگین حقوق پرسنل زیر 10 میلیون تومان است درحالی‌که خط فقر بالای ۱۸ میلیون تومان است.

به گفته آنها، مهاجرت پرستاران پیش‌بیمارستانی به اوج خود رسیده و هر روز خبر از تغییر شغل به مشاغل غیردرمانی یا درخواست انتقالی به بیمارستان و استعفا و مهاجرت همکاران را می‌شنویم.

این نیروهای فوریت‌های پزشکی ادامه دادند: مطالبات ما برآورده نشده؛ آن از بهره‌وری و این هم از تعرفه‌گذاری... افزایش درجه سختی کار هم که قرار بود ۶ ماهه تعیین تکلیف شود به محاق رفته است.

آنها افزودند: با تعدادی از پرستارانی که برای استخدام شرکتی در اورژانس پیش‌بیمارستانی مشهد به تازگی فراخوان شده بودند، بعد از طی تمام مراحل مصاحبه و گزینش صحبت کردیم. انگیزه‌ای برای کار شرکتی در بخش پیش‌بیمارستانی ندارند و پاسخ ساده است؛ کار سخت، حقوق کم و تبعیض بسیار.