دومینوی توقف قطارها در ایستگاه‌های منتهی به شهر مشهد در هوای این روزها یکی از مشکلاتی است که بیشتر مسافران قطار با آن روبه‌رو هستند. پس از بحران قطار قم - مشهد که روز پنجشنبه با ۴۰۰ مسافر پس از ۱۰ ساعت انتظار و یخ‌زدگی مسافران قطار با جابه‌جایی لوکوموتیوها به مقصد مشهد حرکت کرد از پنجشنبه‌شب تا ظهر جمعه نیز ۵ قطار با این بحران روبه‌رو شده، چرا راه‌آهن خراسان رضوی تدبیری نسبت به این موضوع ندارد؟ به گزارش تسنیم، یکی از مسافران قطار تهران به مشهد که پنجشنبه شب قطارش متوقف شده بود، گفت: پنجشنبه مسافر تهران - مشهد و با قطار ساعت ۱۴:۵۰ به شماره ۳۶۸ بودم و متاسفانه قطار از ساعت حدود یک بامداد در ایستگاه تربت حیدریه واقع در بینالود به دلیل فنی از حرکت ایستاد.

وی افزود: دمای هوای بیرون منفی ۲۱ درجه سانتیگراد بود و مسافرین داخل قطار گرفتار بودند. دمای هوای قطار به مرور کاهش می‌یافت، به مسافران پتو دادند، اما جوابگوی سرمای قطار نبود.

این مسافر ادامه داد: تا ساعت هفت و نیم صبح در قطار یخ‌زده لرزیدیم و با ۱۱۲ چندین بار برای کمک تماس گرفتیم، اما گویا خواب را به نجات ترجیح دادند و جوابی نیامد.

وی یادآور شد: دمای داخل قطار منفی ۱۹ بود، قطار ما متوقف شده بود و قطارها پشت سر هم متوقف می‌شدند و این سرگردانی هزاران نفر را به همراه داشت. واقعا کسی هست که به فریاد ماندگان در برف و سرما برسد؟