معاون درمان وزارت بهداشت با گلایه از عملکرد بیمه‌ها در پرداخت به مراکز درمانی از بدهی ۱۳هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به مراکز دولتی خبر داد و گفت: طبق قانون بیمه‌ها اگر تاخیر داشته باشند باید معادل نرخ اوراق مشارکت جریمه پرداخت کنند. پیگیری کنید ببینید که چند تا از بیمه‌ها تاکنون یک ریال جریمه پرداخت کرده‌اند.

سعید کریمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره هشدار سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر عدم استفاده از بیمه توسط برخی از مراکز درمانی خصوصی و دولتی که چندی پیش از سوی این سازمان مطرح شده بود، گفت: از سال ۹۳ که قوانین مصوب شده تا الان، چند درصد از بیمه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کرده و ظرف دو هفته ۶۰ یا ۸۰درصد از پول مراکز درمانی را که در قانون آمده، پرداخت کرده‌اند؟ وی با بیان اینکه بیمه‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، گفت: بخش خصوصی وقتی با یک مرکزی قرارداد می‌بندد که آن مرکز پول را به موقع پرداخت نمی‌کند و با تاخیر پرداخت می‌کند، انگیزه‌ای برای قرارداد

مجدد ندارد.

کریمی تصریح کرد: الان بیمه تامین اجتماعی ۱۳هزار میلیارد تومان به مراکز دولتی ما بدهکار است و نزدیک به یک سال از پرداخت‌ها عقب است اما کدام جریمه درباره تامین اجتماعی انجام شده است؟ بخش خصوصی وقتی می‌بیند یک بیمه به بخش دولتی پول نمی‌دهد انگیزه‌اش کم می‌شود.