مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر بن‌بست‌انگاری در مدیریت تأمین‌اجتماعی، این ادعاها را نادرست خواند و گفت: برخی خیال می‌کنند تأمین‌اجتماعی در حوزه بیمه و درمان به بن‌بست رسیده است. در تأمین‌اجتماعی مادام که مسیر تحول برای توسعه روزافزون خدمات را در پیش بگیریم، بن‌بستی در کار نیست. فراز و فرود هست اما بن‌بست نیست و مسیر تحول را باید با قوت و قدرت ادامه بدهیم.

به گزارش ایسنا، هاشم موسوی در همایش سراسری مدیران این سازمان با تأکید بر اینکه تأمین‌اجتماعی متاثر از تحولات اجتماعی و اقتصادی است که در پیرامون آن اتفاق می‌افتد، گفت: ما در کنار اجرای برنامه‌های سنواتی، باید نگاه تحولی خود را حفظ کنیم و در حدی چالاک باشیم که اگر تهدیدی متوجه ما شد، آن تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اساس همه فعالیت‌ها در تأمین‌اجتماعی باید تلاش برای تحقق عدالت باشد، گفت: این عدالت‌محوری از باب این است که هویت و مأموریت ما مبتنی بر عدالت است و امنیت ناشی از عدالت است که می‌تواند آسایش ایجاد کند. اگر عدالت را محور همه فعالیت‌ها قرار دهیم، آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم یک سازمان ارزش‌مدار اعتمادآفرین هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه در تأمین‌اجتماعی دو نگاه سلبی و ایجابی نسبت به آسایش وجود دارد، گفت: نگاه سلبی به آسایش، همان غلبه بر چالش‌ها و تهدیدهاست. اگر در کنار این مواجهه سلبی، با نگاه ایجابی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، رضایت عمومی تولید خواهد شد. وی گفت: در بودجه سال آینده حدود ۱۱۴هزار میلیارد تومان برای مصارف حوزه درمان پیش‌بینی شده که لازم است مدیران در بهره‌وری این مصارف و مدیریت هزینه‌ها دقت کنند. مصرف فقط مربوط به منابع مادی نیست بلکه سرمایه انسانی هم در این رابطه مطرح است‌. باید ببینیم آیا در حوزه بیمه، درمان و اقتصادی، منابع به درستی مصرف می‌شوند یا خیر؟

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی با اشاره به آسیب‌شناسی فعال و آسیب‌شناسی منفعل، بر به‌کارگیری رویکرد آسیب‌شناسی فعال در این همایش تأکید کرد و افزود: در این نشست، علاوه بر اینکه در حوزه‌های رفع موانع راهبردی آسیب‌شناسی انجام می‌دهیم، باید راهکارهای رفع این آسیب‌ها را هم پیدا کنیم. در واقع باید در منشور سیاست‌های تأمین‌اجتماعی، راهکارهای خروج از آسیب‌ها را در اولویت قرار بدهیم.