سخنگوی کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۲ گفت: سهم صندوق‌های بازنشستگی در بودجه عمومی ۱۵درصد است که برای سال‌ آینده ۴۰درصد افزایش داشته است.

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایلنا درباره بودجه صندوق‌های بازنشستگی در کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۵درصد بودجه کشور متعلق به صندوق‌هاست که تقریبا برای سال آینده افزایش ۴۰درصدی داشتند. بیش از ۳۳۰هزار میلیارد تومان بودجه صندوق‌هاست که ۱۱۲هزار میلیارد تومان صندوق لشگری، ۹ هزار و ۶۰۰  میلیارد تومان صندوق فولاد و هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صندوق وزارت اطلاعات است و مابقی هم تقریبا بیش از ۲۰۷هزار میلیارد تومان، سهم صندوق کشوری است که روی هم میانگین افزایش ۴۰درصدی برای سال آینده را دارند.

وی درباره صندوق تامین اجتماعی و بدهی دولت به این صندوق گفت: طلب تامین اجتماعی از دولت حسابرسی شده است. طلب این صندوق از دولت نزدیک به ۳۸۰هزار میلیارد تومان است که دولت می‌گوید نفت به جای این طلب می‌دهد. پیشنهادی هم در کمیسیون تلفیق داده شد که سهام بورسی و غیربورسی ۱۲۰هزار میلیاردی یعنی در هر ماه ۱۰هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای تعدیل بدهی‌اش به صندوق تامین اجتماعی داده شود که متاسفانه رأی نیاورد اما دولت احتمالا از محل فروش نفت خارج از سقف بودجه، مبلغی را برای سازمان تامین اجتماعی بگذارد که خودش برود نفت بفروشد.

زارع گفت: سهم صندوق‌های بازنشستگی در سال بودجه آینده تقریبا افزایش ۴۰درصدی داشته که در برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس تلاش می‌کنیم نسبت به بازنشستگان هم متناسب‌سازی انجام شود. البته  یک همسان‌سازی انجام شده که درصدد هستیم متناسب‌سازی دیگری هم انجام شود تا شاهد اعتراضات نباشیم.