کارگران شاغل در کارخانه فولاد آریا در شهرستان اردستان استان اصفهان برای دریافت حقوق با مشکل مواجه هستند. این کارگران روز دوشنبه (۱۷ بهمن ماه) در محوطه محل کار خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش ایلنا و به گفته کارگران، جدا از معوقات مزدی، نیروهای کار فاقد امنیت شغلی هستند و آذر ماه سال جاری کارفرما ۴۹ نفر از کارگران را از کار بیکار کرده است.

«محمدهادی احمدی‌طبا» فرماندار اردستان در تشریح مشکلات این کارخانه و کارگران آن گفت: پس از اطلاع از مشکلات کارگران کارخانه فولاد آریا به همراه اعضای شورای تأمین و دیگر روسای ادارات مسئول در کارخانه حضور پیدا کردیم. وی با بیان اینکه مدیران کارخانه هر باری که به مشکلی برخورد می‌کنند کارگران را به فرمانداری ارجاع می‌دهند، گفت: تاکنون هر مشکل یا درخواستی از سوی مدیران این کارخانه و دیگر واحدهای صنعتی وجود داشته مسئولان آن را در کمترین زمان ممکن برطرف کردند.

فرماندار اردستان گفت: اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق کارگران و اهالی بومی منطقه اردستان از بین برود. مهم‌ترین موضوعی که اکنون در کارخانه فولاد آریا اردستان مطرح است مشکل آلاینده بودن آن است که با بررسی‌های صورت گرفته فیلترهای هوا از سوی کارخانه خریداری شده ولی نصب

نشده است.

احمدی‌طبا ادامه داد: مدیران کارخانه مطرح می‌کنند به دنبال دریافت تسهیلات برای بهره‌برداری و سرمایه در گردش بوده که نیاز به همراهی محیط زیست و دیگر ادارات شهرستان دارند. مقرر شد مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات کنونی کارخانه همراهی و تخفیفات قانونی دهند.

وی درباره معوقات حقوق کارگران کارخانه گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان کارخانه داشتیم مقرر شد حقوق آبان‌ماه کارگران پرداخت و تا پایان بهمن معوقات و حقوق کارگران تا پایان دی‌ماه پرداخت شود.

فرماندار اردستان با تأکید بر اینکه به‌صورت مستمر پیگیر حقوق و معوقات کارگران خواهیم بود، گفت: با توجه به اخراج تعدادی از کارگران این کارخانه، به مدیران کارخانه بار دیگر تذکر دادیم کارگران تعدیل شده در روزهای گذشته با اولویت نیروهای بومی باید مشغول کار شوند و تعدیل و اخراج نیروهای بومی شهرستان از سوی مسئولان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.