عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، می‌تواند بازار را از تنش و سونامی‌های روزانه ناشی از حضور دلالان و نقدینگی‌های سرگردان نجات دهد.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جدال دلالان و مجلس در تصویب یا عدم تصویب مالیات دلالی اظهار کرد: متأسفانه با تغییر نام طرح عملاً می‌خواهند از عملیاتی شدن اهداف خوب آن جلوگیری کنند.

وی افزود: اساساً لشکرکشی و لفاظی بر سر عنوان طرح یا اصرار بر دادن آدرس غلط به مردم آن هم بر سر یکی از غیرسیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین طرح‌های مجلس، استراتژی مسببان وضع فعلی است که خانه‌دار شدن را برای مردم آرزو و مردم و جوانان را در قرعه‌کشی‌های تحقیرآمیز خودروسازان گرفتار کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کسی در این طرح دنبال مالیات گرفتن از کشاورز، کارگر و کاسب نیست، یادآور شد: این طرح از سوداگری و دست به دست شدن چندباره املاک بین واسطه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

نماینده اسدآباد ادامه داد: مردم بدانند مالیات بر عایدی سرمایه، دلالان را زمین‌گیر کرده و زمین، خانه، خودرو، کالاها و خدمات را از حالت سرمایه‌ای خارج و نیازهای غیرواقعی، بازار را ترک می‌کنند بنابراین این طرح عدالت اجتماعی را توسعه خواهد داد.

سرمدی‌واله گفت: می‌خواهیم از دلالان، سودجویان و سوداگران مالیات بگیریم. هر یک از همکاران که مخالف است بدون اینکه بخواهد با کلمات بازی کند و با تئوری‌پردازی‌های غیراقتصادی، صریح و روشن مخالفت خود را اعلام کند چرا که با این تحلیل‌ها، اقتصاد و سفره مردم را به مرز نابودی کشانده‌ایم.