وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده که تمام مطالبات صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و تسویه شود.

به گزارش ایسنا، صولت مرتضوی با حضور در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: اقدامات خوب و جدی از زمان استقرار دولت سیزدهم در این صندوق انجام گرفته که امیدوارم همین روند با قوت و قدرت در ستاد و استان‌ها ادامه داشته باشد. بهبود شاخص‌های عملکردی و حفظ پایداری صندوق (تعادل در منابع و مصارف) در آینده نیز براساس برنامه عملیاتی راهبردی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عبور از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری به همراه نظارت عالیه در راستای افزایش پرداخت مستمری صندوق را بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده که تمام مطالبات صندوق‌ها پرداخت و تسویه شود.

مرتضوی تحقق حداکثری عدالت اجتماعی را هدف عالی نظام دانست و گفت: فشار بر اقشار ضعیف و کم‌برخوردار را به صورت کامل حس می‌کنیم و باید با تدابیر رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت، در راستای کاهش دغدغه‌های اقتصادی این اقشار، تلاش کرد.

وی گفت: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه کردن زندگی سالمندی و حفظ عزت و کرامت کهنسالان روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، بالا بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، کاهش اختلاف طبقاتی، جلوگیری از فقر و کاهش دغدغه معیشتی در دوران سالمندی، تأمین امنیت اجتماعی و اقتصادی روستاییان و باز توزیع عادلانه درآمد در جامعه است.