تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری‌های استان خوزستان از خلف وعده‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی خود انتقاد کردند. برخی از این افراد که از سال گذشته در انتظار تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند، در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور بخشنامه‌ای را برای تبدیل وضعیت نیروی کار شرکتی تحصیل‌کرده و دانشگاهی شهرداری‌های کشور صادر کرد که در نتیجه آن حدود ۱۲هزار و ۴۰۰ نفر در سطح کشور مشمول این طرح شدند. یکی از این کارگران با بیان اینکه اکثر شهرداری‌های کشور این طرح را برای نیروی کار تحصیل‌کرده دانشگاهی خود اجرا کرده‌اند، افزود: در استان خوزستان و چند استان دیگر این طرح به‌رغم برگزاری آزمون و ارائه مدارک واجدین شرایط هنوز اجرایی نشده است.

به گفته وی، حدود ۲۰۰ کارگر شرکتی در استان خوزستان مشمول این بخشنانه قانونی هستند که متاسفانه به‌رغم قبولی در آمون و طی مراحل اداری، به بهانه‌های مختلف هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند. این کارگر گفت: استانداری خوزستان به استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده از تبدیل وضعیت استخدامی ما امتناع می‌کند. او با بیان اینکه همه کارگران خوزستانی مشمول این بخشنامه با قبولی در آزمون، همه مدارک پیش‌استخدامی خود را از سال پیش به مراکز محل اشتغال خود ارائه داده‌اند، گفت: طبق ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است. این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته بودیم. او با بیان اینکه اثر این رای با استناد به ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری از بین رفته، افزود: رای صادره می‌تواند امنیت شغلی هزاران نفر از کارکنان قراردادی که هم اکنون با این بخشنامه استخدام شده‌اند را هم به خطر بیاندازد.

وی تصریح کرد: این درد مشترک همه کارگران شرکتی و پیمانکاری در برخی نقاط کشور ازجمله خوزستان است که از این بخشنامه جا مانده‌اند. امیدواریم با همکاری دیوان عدالت اداری، رای صادره باطل و امنیت شغلی و معیشتی کارگران شرکتی مشمول این طرح مجددا تامین شود.