عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار است روز یکشنبه یازدهم دی در کمیسیون اجتماعی پیرامون مزد و قانون کار بحث شود.

به گزارش ایلنا، کیومرث سرمدی واله اظهار کرد: تا پیش از اظهارنظر رسمی از سوی کمیسیون نمی‌توان درباره موضع مجلس و کمیسیون اجتماعی اظهارنظر کرد. هنوز درباره قانون کار و مزد سال آینده جلسه‌ای رسمی برگزار نکردیم و دیگر اظهارات در حد گمانه‌زنی است و پس از برگزاری جلسه می‌توانیم دقیق‌تر صحبت کنیم.

در همین زمینه اعضای کارگری شورای عالی کار به عنوان نمایندگان رسمی و قانونی کارگران، از نشست کمیسیون اجتماعی مجلس خبر نداشتند و اعلام کردند که از نمایندگان کارگری برای حضور در این نشست دعوت نکرده‌اند. نمایندگان کارگری با بیان اینکه هر نوع بحث، رایزنی و تصمیم‌گیری در مورد دستمزد کارگران و اصلاح قانون کار باید به صورت سه‌جانبه و با حضور نمایندگان کارگران صورت بگیرد، گفتند: امیدواریم دولت و مجلس به سه‌جانبه‌گرایی احترام بگذارند. قرار نیست با طرح و لایحه، قانون کار را اصلاح یا در واقع زخمی کنند. راهکارهای اصلاح در قانون مشخص است و باید نمایندگان ذینفعان در هر نوع تغییری دخیل باشند.

به گفته نمایندگان کارگری، نشست‌های کارگری کمیسیون اجتماعی بدون دعوت از کارگران برگزار می‌شود و اصولاً تشکل‌های کارگری از چنین نشست‌هایی فقط از طریق رسانه‌ها و بعد از برگزاری مطلع می‌شوند.