معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حضور یک میلیون و ۶۳۰هزار بازنشسته و ۸۷۸هزار شاغل کسورپرداز در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر ۶۵هزار نفر کمترین دریافتی را دارند و اصطلاحا حداقلی‌بگیر هستند که سه درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، اکبر شیرمحمدی ادامه داد: با افزایش‌های اخیر در زمینه حقوق دریافتی این افراد به ۶ میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر بین ۵ تا ۱۱ میلیون تومان و ۴۶هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: ۵ هزار و ۴۱۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته را ۷ میلیون و ۷۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید زندگی است، افزود: در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری به حدود ۵۲ سال (۵۱.۵۵سال) رسیده و با توجه به افزایش سن امید به زندگی، میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده که با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که امیدواریم نمایندگان مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از بازنشستگان قبل از سال ۱۳۵۴ هنوز هم وظیفه‌بگیرانی داریم که بیش از ۵۰ سال است که حقوق از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم این قوانین حمایتی اصلاح شوند تا صندوق‌ها بتوانند از بحران‌هایی که دارند عبور کنند.