صبح روز ۲۱ آذر ماه، حادثه آتش‌سوزی خودرو ون حامل کارگران زن سردخانه بهار در محور نقنه به سمت بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به مرگ آنی یک کارگر زن به نام «مقدس میرخانی» حدودا ۳۵ساله و مصدومیت ۷ کارگر زن دیگر با اسامی «میترا بخشی‌زاده» حدودا ۴۰ ساله، «خاطره رضایی» ۱۹ ساله، «مریم بخشی‌پور» و خانم‌ها چراغی، میرزاخانی و فرهادی انجامید. در همان زمان، حال همه مصدومان وخیم گزارش شد.

به گزارش ایلنا، خانم‌ها «میترا بخشی‌زاده» و «خاطره رضایی» که مادر و دختر هستند به ترتیب در فاصله یک روز در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ آذرماه) هفته گذشته با حدود ۷۰درصد سوختگی فوت کردند که شمار کارگران فوتی این حادثه را به سه نفر رساند.

یک کارگر با بیان اینکه هم‌اکنون، پنج کارگر زن مصدوم دیگر در بیمارستان سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان بستری هستند که وضعیت مساعدی ندارند، گفت: خودرو ون دارای ۱۱ سرنشین بود که دو نفرشان مرد بودند. صبح روز حادثه راننده سرویس مشغول سوار کردن کارگران در شهر نقنه بود که ناگهان گاز پیک‌نیک که برای تولید گرما روشن بود، دچار آتش‌سوزی شد. همزمان دو کارگر (یک زن و مرد) قبل از قفل شدن درب خوردو موفق می‌شوند خود را از خودرو خارج کنند اما سایر کارگران با گسترده شدن آتش امکان فرار نمی‌یابند و در بخش انتهایی خودرو محبوس می‌شوند.

او با بیان اینکه بعد از مدت کوتاهی اهالی نقنه با اطلاع از حادثه، اقدام به نجات سرنشینان محبوس در آتش می‌کنند، افزود: همزمان یکی از کارگران نجات یافته با کمک اهالی بلافاصله اقدام به اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی شهر نقنه می‌کند و آنها نیز ۱۵ دقیقه‌ بعد به محل حادثه می‌رسند.

این کارگر با بیان اینکه فاصله ساختمان آتش نشانی تا محل حادثه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر است، افزود: آتش‌نشانان زمانی به محل حادثه رسیدند که اهالی نقنه با آب و سایر تجهیزات اقدام به خاموش کردن آتش کرده بودند و به جز دو نفر، مابقی مصدومان از خودرو خارج شده بودند.

این کارگر درباره وضعیت شغلی کارگران حادثه‌دیده سردخانه بهار گفت: اکثر کارگران شاغل در سردخانه بهار، خویشاوند سببی و نسبی هستند که غالبا زنان سرپرست خانوارند. آنها به صورت روزمزدی در این واحد با حداقل حقوق، بدون بیمه و سایر مزایا مشغول کار هستند. کار زنان در سردخانه، دسته‌بندی و کار مردان بسته‌بندی محصول سیب با کارتن و بار زدن آن است.