تعدادی از کارگران واحد حراست پروژه ساخت متروی اهواز صبح روز دوشنبه (۱۴ آذر ماه) به استانداری خوزستان مراجعه کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران در تشریح دلیل اعتراض خود گفتند: حدود یک ماه است برای وصول مطالبات معوقه مزدی خود مقابل کارگاه اعتراض می‌کنیم اما مسئولان هنوز پاسخی به ما نداده‌اند.

این کارگران گفتند: در ادامه پیگیری مطالبات صنفی خود به فرمانداری اهواز مراجعه کردیم و مقابل استانداری نیز حاضر شدیم.

براساس گفته کارگران، آنها از سال ۹۹ تاکنون ۱۸ماه مطالبات مزدی معوقه به همراه دو سال عیدی طلبکارند.

این کارگران اظهار داشتند: ما از سال ۹۱ همزمان با آغاز به کار پروژه قطار شهری اهواز برای حفظ اموال کارگاه پروژه متروی اهواز و اشتغال تلاش کردیم با این حال محل کارمان در این مدت به کرات تعطیل اعلام شده و آخرین بار در ماه‌های پایانی سال ۹۷ پروژه قطار شهری اهواز متوقف شد و کارگران آن به‌ جز ۱۱۳ نگهبان بیکار شدند.

به گفته یکی از کارگران، طی چند ماه گذشته پیمانکار با پیگیری برخی مسئولان وعده پرداخت بخشی از مطالبات ۱۸ ماهه کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز را داده اما هر روز که کارگران مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، کارفرما می‌گوید که منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی خود به کارگران در دست ندارد.

او با بیان اینکه چند سال است مشکل کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز غیرقابل حل باقی مانده است، افزود: بعد از ماه‌ها اعتراض، کسی صدای ما را نمی‌شنود. با این حال کارگران متروی اهواز همچنان خواستار احقاق حقوق خود هستند. وی تاکید کرد: ما نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم تا قانون را برای وصول مطالباتمان به اجرا درآورند.