وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران، از ابتدای امسال تا پایان آبان ۷۵۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌‌ها افزود: برای راستی‌آزمایی این آمار سراغ سازمان تامین اجتماعی رفتم که براساس داده‌های موجود، یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر در مدت یاد شده بیمه‌گذاری جدید داشتیم که این هم‌پوشانی آماری، موید کاری بزرگ است. با این وجود مشکل بیکاری هنوز حل نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارتخانه در اشتغال کشور نقش متولی و نخ تسبیح اشتغال را دارد بنابراین باید تمام نهادها به ویژه تعاونی‌ها به کمک دولت بیایند تا بتوانیم مشکل اقتصاد را حل کنیم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در حوزه تحصیلات تکمیلی نرخ بیکاری ما بالاست، اظهار داشت: در آماری که وجود دارد نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار فرصت شغلی بدون تقاضا وجود دارد که یا متخصص آن وجود ندارد یا علاقه‌ای برای گرفتن آن مشاغل نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی نکته‌ای بسیار مهم است، اظهار داشت: ما نظام استاد و شاگردی را تعطیل کردیم و معتقدیم باید دانش‌آموزان در کنار آموزش، فن و تخصص هم یاد بگیرند تا نیروی انسانی متخصص تربیت شود و علاوه بر تامین نیاز کشور بتوانیم نیروی کار متخصص صادر کنیم.

مرتضوی گفت: به استناد قانون اساسی، مکلف به تامین عدالت هستیم و تاکید دولت بر حذف فقر مطلق است از این رو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه مدون به دنبال زدودن فقر مطلق و کاهش فقر نسبی است. وی یادآوری کرد: مشکلات شدیدی مانند پایین بودن بهره‌وری وجود دارد و دولت هم در این زمینه ماموریت‌هایی دارد هم وجود دارد. بهره‌وری به این معنا که در کنار کاهش هزینه، درآمد افزایش یابد که برای برون‌رفت از این مشکل دولت باید از بنگاه‌داری نجات پیدا کند، از این‌رو به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم.