نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اعلام خبر تعیین مهلت یک هفته‌ای برای وزیر پیشنهادی کار به منظور ارائه برنامه‌های عملیاتی قابل ارزیابی به این کمیسیون تاکید کرد که کمیسیون اجتماعی بدون اغراض شخصی یا برخوردهای سلیقه‌ای تنها در جهت تامین منافع مردم به طور کارشناسانه و دقیق به بررسی برنامه‌های وی خواهد پرداخت.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: کمیسیون اجتماعی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار را بررسی کرده اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، ضمن اینکه هنوز برای اظهارنظر درباره اقبال وی برای رای‌آوری در صحن زود است.

نماینده گرمی و انگوت در مجلس ادامه داد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار در برخی حوزه‌ها ازجمله توانمندسازی صندوق‌ها مطلوب است اما برنامه‌هایش در حوزه روابط کار و اشتغال و سازمان فنی و حرفه‌ای قابل اندازه‌گیری نیست.

وی تصریح کرد: از وزیر پیشنهادی کار خواستیم تا برنامه‌های خود را به گونه‌ای ارائه دهد که بعد از گذشت 6 ماه قابل سنجش و ارزیابی باشد و از کلی‌گویی در کمیسیون تخصصی اجتماعی بپرهیزد. همچنین باید در مورد توانمندسازی صندوق‌ها، تقویت بنگاه‌های اقتصادی، ساماندهی حقوق‌ها متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و ساماندهی سامانه جامع رفاه ایرانیان نیز شفاف‌سازی کرده و برنامه عملیاتی ارائه دهد.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که کارشناسان اقتصادی معتقدند وزیر کار باید بیشتر از حوزه‌های اجتماعی، اشراف کاملی بر حوزه اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکمیتی است و وزیری که آن را اداره می‌کند هم باید به دلیل همکاری با بهزیستی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و راه‌های برون‌رفت از آنها اطلاع داشته باشد، هم باید بنگاه‌داری بداند آن هم در شرایطی که 45درصد اقتصاد این وزارتخانه در اختیار شستا و صندوق بازنشستگی است، هم باید روابط کار و ارتباط آن با کارگران و کارفرمایان را بداند، بنابراین وزیر کار باید مدیر موفقی باشد که بتواند تمام این حوزه‌ها را به خوبی مدیریت کند.