یک نماینده مجلس گفت: در حال حاضر با پدیده وارونگی در بازار کار روبه‌رو هستیم یعنی هرچه سطح سواد نیروی کار بالا می‌رود میزان بیکاری هم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روح‌الله ایزدخواه در نشست سیاست‌های خصوصی‌سازی‌ اظهار داشت: جدی‌تر از اصل 44 قانون اساسی، اجرای اصل ماقبل آن یعنی اصل 43 است که در آنجا ضوابطی که اقتصاد ایران بر پای آن شکل می‌گیرد و برای ریشه‌کنی فقر و تأمین نیازهای اساسی از قبیل مسکن، خوراک، درمان و آموزش و پرورش و امکانات تشکیل خانواده مورد تأکید قرار گرفته اما سیاست‌های خصوصی‌سازی باعث شد حتی در بخش آموزش و سلامت هم خصوصی‌سازی صورت بگیرد و تأمین حداقل‌ها برای مردم به زحمت فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سرعت شهرسازی از سرعت رشد امکانات آموزش و پرورش بیشتر است، گفت: در حال حاضر در منطقه 22 تهران که تازه ساخته شده دبیرستان دولتی نداریم و فقط دبیرستان‌های بخش خصوصی در آن وجود دارد.

ایزدخواه گفت: قرار بود در سازوکار تعاونی‌ها از طریق وام‌های بدون بهره وسایل کار ارزان در اختیار فعالان کسب و کار قرار دهیم و دولت هم کارفرمای مطلق نشود اما اکنون دولت به عنوان کارفرمای بزرگ و مطلق تبدیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر با پدیده وارونگی در بازار کار روبه‌رو هستیم که هرچه میزان مدرک تحصیلی نیروی کار بالا می‌رود بیکاری هم بیشتر می‌شود. بازار کار تشنه نیروی کار ماهر است و حتی در یزد فراخوان داده‌اند برای نیروی کار که از حداقل وزارت کار 20درصد هم بیشتر می‌دهند اما کسی پیدا نمی‌شود.

وی افزود: گاهی مراد از اجرای سیاست‌های اصل 44 فقط خصوصی‌سازی برای تأمین درآمد دولت و تأمین کسری بودجه قلمداد می‌شود و نظارت بعد از واگذاری‌ها رها شده است.