نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه باید هر چه سریعتر انحصار در بازار کار که مانعی در مسیر ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده است را شکست، از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به عنوان مهمترین راهکار برای رفع معضل بیکاری جوانان یاد کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: باید هر چه سریعتر انحصار در مشاغل را بشکنیم چرا که در شرایط کنونی بسیاری از افراد تنها با استفاده از رانت وارد اداره‌ها می‌شوند و اگر فردی رابطه‌ای نداشته باشد حتی با وجود بهره‌مندی از تخصص لازم هم نمی‌تواند وارد فضای کسب و کار شود.

وی یادآور شد: البته برخی مدیران نیز در حوزه‌های مختلف انحصار ایجاد کرده‌اند و بعد از اینکه در سمت خاصی قرار می‌گیرند بیشتر از ظرفیت فرزندان و اقوام خود استفاده می‌کنند ضمن اینکه متاسفانه در برخی از سازمان‌ها بحث تعارض منافع نیز وجود دارد به همین دلیل اجازه ورود به سایر جوانانی که رابطه‌ای ندارند، داده نمی‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با سرعت موضوع تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نهایی شود و دولت هم باید آیین‌نامه‌های عادلانه‌ای در این حوزه ارائه دهد تا به سمت ورود عادلانه جوانان به بازار کار براساس علم و تخصصی که دارند، پیش برویم.