رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایجاد اشتغال میلیونی در کشور را نیازمند عزم جدی تمام دستگاه‌ها دانست و با تاکید بر رفع موانع کسب و کار گفت: اگر جوانی ایده راه‌اندازی یک کسب و کار دارد از او حمایت کنیم و با مقررات دست و پاگیر و طولانی کردن مجوزدهی، دلسرد و بی‌انگیزه‌اش نکنیم.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: امروز شرایط بازار کار ما مناسب نیست و وضعیت بیکاری نگران‌کننده است لذا نقش دستگاه‌های متولی و همکاری و هم‌افزایی آنها در بحث اشتغال حائز اهمیت است و متولیان امر باید دلسوزی و همراهی و همدلی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی ایجاد اشتغال میلیونی در کشور را نیازمند عزم جدی مسئولان و تمام دستگاه‌ها دانست و گفت: ایجاد اشتغال میلیونی کار یک دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند و از دولت و مجلس گرفته تا قوه قضاییه پای کار بیایند و کمک کنند تا بیکاری کاهش یابد.

بیات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار در کشور گفت: اگر جوانی ایده راه‌اندازی یک کسب و کار دارد او را حمایت کنیم و با قوانین و مقررات دست و پاگیر و طولانی کردن مجوزدهی دلسرد و بی‌انگیزه‌اش نکنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر لزوم اصلاح نظام بانکداری، بیمه‌ای و مالیاتی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر در جایی تخلفی هست باید جلوی تخلفات گرفته شود، اگر قانون اشکال دارد باید برطرف شود، اگر می‌بینیم نیاز به قانون هست، قوانین وضع شود و اگر قوانین زائد وجود دارد آن را از پیش پای کارآفرینان برداریم.

به گفته وی، توجه به نیروی کار و بها دادن به او مهمتر از همه عوامل اثرگذار در اشتغال است و نباید به نیروی انسانی به چشم ابزار نگاه شود چرا که امروز نیروی کار دغدغه امنیت شغلی و معیشتی دارد و با چنین دغدغه‌ای طبیعی است که نتواند برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشد.