رئیس مجلس روز گذشته و در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده بجنورد نسبت به ضرورت در اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی یادآور شد که این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد وحیدی در نشست علنی دیروز مجلس در اخطار قانون اساسی گفت: مطابق ماده 3 قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور مورد تاکید قرار گرفته در حالی‌که به دلیل عدم طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش، طرحی در این زمینه با 120 امضا در اولویت قرار دارد.

نماینده بجنورد در مجلس اظهار کرد: معاونت قوانین چندین بار این طرح را در دستورکار قرار داده اما از دستورکار خارج شده لذا نتیجه این شد که اکنون در آموزش و پرورش برای پرکردن کلاس‌های خالی از بازنشسته‌ها دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: بازنشسته‌ای که چندین سال از کلاس درس فاصله گرفته مجددا بازمی‌گردد یا برخی از بازنشستگان را به مناطق مختلف برای رفع نیاز اعزام می‌کنند در حالی‌که باید برای نیروهای تحصیل‌کرده پاسخی داشته باشیم. امروزه موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال پاشنه آشیل خیلی از جریانات داخل کشور است ولی ما برای جوانان فارغ‌التحصیل اشتغال ایجاد نمی‌کنیم و بازنشستگان را سر کار بازمی‌گردانیم.

وحیدی تصریح کرد: آموزش و پرورش هم بدون دریافت مجوز از مجلس با یک‌سری از نیروها قرارداد می‌بندد که باعث شده مردم نسبت به نحوه مدیریت در آموزش و پرورش اعتراض کنند. همچنین پاداش بازنشستگان 1400 را نمی‌دهیم اما از آنها می‌خواهیم که در کلاس درس حاضر شوند. معاونت قوانین باید عنوان کند چرا ترتیب امضای نمایندگان را رعایت نکرده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار گفت: بحث ساماندهی نیروهای غیررسمی از دستورکار خارج نشده و در ردیف 14 دستورکار قرار دارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: خیلی‌ها به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند شما مخالف این امر هستید در حالی‌که من با ساماندهی مخالف نیستم بلکه موافقم. البته بنا بر این است که این موضوع با معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مورد توافق قرار بگیرد تا مسائلی مانند بار مالی و اصلاح ساختار رعایت شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با بازنشستگان معلم نیز هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم و اکنون نیز به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که خلاف قانون بازنشستگی نباید عمل کند و کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.