کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر رشت می‌گویند که کارفرما هنوز بابت مطالبات مربوط به دست‌کم ۶ ماه دستمزد پرداخت نشده با آنها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: حدود ۲۰ کارگر در صنایع بسته‌بندی داروگر رشت با سوابق بالای ۱۸ تا ۲۳ سال باقی مانده‌اند که شش ماه دستمزد سال جاری خود را طلبکارند.

به گفته یکی از کارگران، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه و اینکه چند ماه حقوق نگرفته‌اند، باعث شده شمار زیادی از کارگران خودخواسته محل کار خود را ترک کنند. او گفت: تعداد کارگران این کارخانه در ابتدای سال جاری به ۷۰ نفر می‌رسید اما با تداوم مشکلات کارخانه در حال حاضر تعداد کارگران به حداقل ۲۰ نفر کاهش یافته است.

او گفت: وضعیت کارگران داروگر رشت هر روز به نسبت روز قبل بدتر می‌شود و هرچند وقت یک بار اخبار اعتراض و پرداخت نشدن حقوق کارگران کارخانه در رسانه‌ها منتشر می‌شود اما هنوز مسئولان مستقیم این وضعیت را پیگیری نمی‌کنند. طبق اظهارت وی، وضعیت کارخانه و کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر برای مسئولان استان گیلان به حدی عادی شده که هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند. این کارگر اظهار کرد: بیشتر کارگرانی که از کارخانه خارج شده‌اند به مشاغل ساختمانی، پیک موتوری، رانندگی در موسسات کرایه خودرو و نظافت منازل روی آورده‌اند و تعداد کمی هم در واحد‌های تولید و صنعتی مشغول شده‌اند.