کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد ماه‌هاست معوقات مزدی طلبکارند. به گفته کارگران، شهرداری از نهاد‌های دولتی و خصوصی بابت عوارض، طلب انبوهی دارد.

این کارگران با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته (به جز یک ماه دستمزد خرداد ماه سال جاری) حقوقی دریافت نکرده‌اند، به ایلنا گفتند: مطالبات ما به حدود نه ماه رسیده و نگرانی ما بابت افزایش این معوقات هر ماه بیشتر می‌شود.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان شهری یاسوج صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری می‌گویند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران، طلب شهرداری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر وصول شود معوقات مالی و بیمه‌ای کارگران به‌روز می‌شود.

او افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به شهرداری اجازه داده شده که با حکم قضایی مطالبات خود را از حساب بدهکاران برداشت کند بنابراین شهرداری به دنبال حکم قضایی از دادگستری است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش مدیریت شهری یاسوج برای پیگیری مطالبات کارگران بیشتر شود، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از شرکت‌های بدهکار است اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.