سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که از ۱۴۲هزار مستمری‌بگیر ازکارافتاده تأمین‌اجتماعی، ۱۷۰۳ نفر در زمان اشتغال کمتر از یک ماه سابقه بیمه داشته‌اند.

براساس اعلام دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی از مجموع مستمری‌بگیران ازکارافتاده تحت پوشش این سازمان تا پایان سال گذشته که ۱۴۲هزار و ۲۲۸ نفر است، یک هزار و ۷۰۳ نفر از آنها کمتر از یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند اما به دلیل ازکارافتادگی ناشی از حوادث کار، تحت پوشش حمایت‌های این سازمان قرار گرفته و مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

براساس گزارش‌های آماری این سازمان، یک هزار و ۱۵۲ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتاده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی بین یک تا سه ماه و یک هزار و ۸۳۵ مستمری‌بگیر ازکارافتاده بین سه تا شش ماه و سه هزار و ۱۲۵ مستمری‌بگیر ازکارافتاده نیز بین شش ماه تا یک سال سابقه حق بیمه در زمان اشتغال داشته‌اند.

همچنین ۱۱هزار و ۸۴۹ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتاده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در زمان اشتغال، بین یک تا سه سال سابقه حق بیمه داشته‌اند که به علت ازکارافتادگی ناشی از حوادث کار در زمره مستمری‌بگیران این سازمان قرار گرفته‌اند.