یک فعال صنفی پرستاران از تاخیر در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری باز هم به تعویق افتاد. معاون پرستاری وزارت بهداشت در این رابطه گفت: قرار بود اجرای قانون تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاری و افزایش حقوق پرستاران تا پایان شهریور عملیاتی شود اما دو هفته‌ای به تاخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود.

«سیدجواد توکلی» فعال صنفی کادر درمان در این رابطه می‌گوید: ما پرستاران 15سال تمام صبر کرده‌ایم. ظاهراً هنوز هم این صبر باید ادامه داشته باشد چون ما را سرمی‌دوانند.

او ادامه می‌دهد: این دو هفته هم روی 15سالی که قانون را زمین گذاشتند اما سوال این است که چرا مدام وعده می‌دهند و اجرا نمی‌کنند. ابتدا وعده دی ماه ۱۴۰۰، بعد وعده اول فروردین ۱۴۰۱ و بعدتر باز هم وعده اول شهریور ۱۴۰۱ و حالا هم که می‌گویند باز هم دو هفته یا چند هفته منتظر بمانید!

به گفته توکلی، این همه انتظار آن هم برای تعرفه‌گذاری‌ای که مطلوب پرستاران نیست و ساخته و پرداخته وزارت بهداشت با برخی مقامات نظام پرستاری است، اصلاً عادلانه نیست.

او ادامه می‌دهد: قانون را 15سال کنار گذاشتند و حالا آمده‌اند یک نسخه ابتر از قانون را دست گرفته‌اند و مدام وعده می‌دهند اجرا می‌شود. بعد می‌گویند چند هفته منتظر باشید. چرا فکر می‌کنند می‌توانند جامعه پرستاری کشور را در خوف و رجا نگه دارند؟