مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از آغاز اجرای آزمایشی بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق خبر داد و گفت: ۱۶۰هزار بازنشسته داریم که طرح را با اینها شروع می‌کنیم. آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان که ۴۰هزار بازنشسته دارند در گام اول بیمه تکمیلی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بیت‌الله برقراری گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت جامعه تحت پوشش صندوق هستند.

وی افزود: به روال صندوق‌های بیمه‌ای، مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت به جامعه تحت پوشش تعلق می‌گیرد. البته این صندوق آن طور که باید شناسانده نشده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه امور درمانی روستاییان را سازمان بیمه سلامت انجام می‌دهد، گفت: یک میلیون و ۵۰۰هزار بیمه شده داریم که درصددیم اینها را در آینده بیمه تکمیلی کنیم. ۱۶۰هزار نفر نیز بازنشسته هستند که بیمه تکمیلی مطالبه آنها هم بود. مدت‌ها کار کارشناسی انجام دادیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

برقراری ادامه داد: با شرکت‌های بیمه مذاکره کردیم از امروز سه استان پایلوت می‌شوند و با رفع نقاط ضعف به همه استان‌ها تعمیم می‌یابد. ۱۶۰هزار بازنشسته داریم که طرح را با اینها شروع می‌کنیم. آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان که ۴۰هزار بازنشسته دارند در گام اول بیمه تکمیلی می‌شوند.

وی گفت: حدود ۱۷ سال از عمر صندوق می‌گذرد و ۱.۵ میلیون بیمه‌شده فعال و دو میلیون و ۴۰۰هزار بیمه‌شده فعال و غیرفعال دارد. در قالب فعالیت‌های قرارگاه کرامت، امید است با اقدام تحولی یک میلیون بیمه‌شده جدید را جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: موفقیت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم که افزایش ۶۰درصدی سطوح درآمدی از این جمله است.