وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (سه‌شنبه) در مجلس حاضر می‌شود تا از برنامه‌های خود برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مردم، دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های دولت است که بیشترین اصطکاک را با مردم دارد زیرا این وزارتخانه برای امور رفاهی، شغلی و معیشتی قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کند. از همین رو، لازم است که مدیریت آن نیز از اقتدار کامل برخوردار باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای معقول جامعه باشد.

کارگران، بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، جوانان بیکار و... ازجمله اقشار جامعه هستند که خواسته‌های خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طلب می‌کنند. حالا قرار است دومین وزیر این وزارتخانه در دولت سیزدهم، امروز به صحن مجلس بیاید تا از برنامه‌های خود برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم دفاع کند.

«زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی موافق و مخالفانی دارند که باید دید برنامه‌ها و اقداماتی که وی در مدت سرپرستی در وزاتخانه انجام داده تا چه حد می‌تواند نظر نمایندگان را جلب کند. در این میان به گفته موافقان وزیر مهمترین اقدام وی در این چند ماه توجه به مطالبات بازنشستگان و اجرایی شدن قانون افزایش حقوق آنها بوده است. اما وزیر این وزارتخانه عریض و طویل، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر به جلسه کانون‌های بازنشستگان اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گسترده‌ترین وزارتخانه‌هایی است که با ادغام سه وزارتخانه و دارا بودن حوزه مسئولیت و عملکرد وسیع وظایف بسیار مهم و تأثیرگذاری را در برابر آحاد هموطنان برعهده دارد. به ویژه با ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی از سوی رهبری، انتظارات و توقعات از وزارتخانه مذکور و حرکت در مسیرهای ترسیم شده اهمیتی دوچندان یافته است.

وی ادامه داد: بنابراین تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستلزم حضور فردی با سوابق اجرایی قوی و توانمند، توان تجربی و عملیاتی کارآمد با تحصیلات مناسب و شناخت و اشراف کافی به حوزه‌ها و دوایر مختلف حوزه مسئولیت خواهد بود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: با توجه به اهمیت بیش از پیش برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای هدایت سکان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن بررسی و مطالعه ابعاد مختلف توانمندی‌ها و سوابق کاری و اجرایی زاهدی وفا و همچنین ارزیابی دقیق عملکرد وی در مدت زمان سرپرستی وزارتخانه موصوف در حوزه تأمین اجتماعی، خصوصاً پیگیری مطالبات و انتظارات بازنشستگان و مستمری‌بگیران از مجاری قانونی، سرانجام رساندن مصوبات مربوط به افزایش سنواتی حقوق، پیگیری وصول دیون انباشته شده دولت به تأمین اجتماعی

 تأکید بر لزوم پایداری منابع و مصارف تأمین اجتماعی صیانت از ذخایر و سرمایه‌های بین‌نسلی تأمین اجتماعی تأکید بر لزوم پایداری منابع و مصارف تأمین اجتماعی صیانت از ذخایر و سرمایه‌های بین‌نسلی تأمین اجتماعی و ارائه پیشنهادات مربوط به بهره‌مندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به عنوان سهام‌داران اصلی این سازمان از فعالیت‌های اقتصادی تأمین اجتماعی و... حمایت قاطع خود را از وی اعلام می‌کند.بیات تاکید کرد: سلامت اقتصادی، نگاه تحول‌گرایانه و هوشمندانه و کارآمد، برخورداری از سعه صدر، تعهد، برنامه‌محوری، باورمندی عمیق به مدیریت علمی و تخصص‌گرایانه از ویژگی‌های شاخص وی است که بی‌تردید در تداوم مأموریت‌های خطیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثمرثمر بوده و راهگشای رفع بسیاری از موانع و مشکلات خواهد بود.

وی گفت: در این خصوص نامه‌ای با امضای رؤسای کانون بازنشستگان به رئیس مجلس ارسال کرده‌ایم.