به دنبال بازدید یک روزه وزیر نیرو از سد کبوتر لانه کنگاور، جمعی از کارگران این پروژه عمرانی خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش ایلنا، برخی از کارگران پروژه سد «کبوتر لانه» کنگاور در استان کرمانشاه به دنبال بازدید روز پنجشنبه «علی‌اکبر محرابیان» از این پروژه عمرانی، درخواست کردند ضمن برطرف کردن مشکلات این سد برای آبگیری، به وضعیت کارگران هم رسیدگی شود. این کارگران خواستار آن شدند تا ضمن برطرف شدن مشکلات پروه سد کبوتر لانه کنگاور، به پرداخت حقوق‌های معوقه کارگران هم اهمیت داده شود.

به گفته این کارگران، پروژه سد «کبوتر لانه» که به «آناهیتا» هم شهرت دارد پس از گذشت ۱۲سال از آغاز اجرا، تنها ۶۰ تا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برای تکمیل این سد حدود ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این کارگران با بیان اینکه تامین امنیت شغلی و معیشتی کارگران در مراحل ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی ازجمله سد کبوتر لانه یا آناهیتا حائز اهمیت است، مدعی شدند: تاخیرهایی که در پرداخت مطالبات مزدی کارگران ایجاد شده با کار سخت و دشواری که کارگران هر روز انجام می‌دهد همخوانی ندارد چراکه کارگران این پروژه که از شهرهای مختلف استان برای کار به پروژه سد کبوتر لانه یا آناهیتا آمده‌اند، برای تامین معیشت خانواده‌های خود نیازمند دریافت به موقع حقوق‌های خود هستند. آنها خطاب به وزیر نیرو گفتند که کارگران سدکبوتر لانه همچنان چشم انتظار کمک دولت برای پرداخت مطالباتشان هستند و امیدوارند وزیر نیرو صدای آنها را در بازدیدی اخیر خود از سد شنیده باشد.