تعدادی از کارکنان بخش اداری شهرداری شوشتر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌شان، مقابل دفتر شهردار تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارکنان گفت: ۳ماه از حقوق و سه ماه بیمه معوقه کارگران مجموعه شهرداری شوشتر هنوز پرداخت نشده است. در عین حال اخیرا بودجه خاصی برای پرداخت مطالبات مزدی و بیمه کارگران از سوی دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته که سهم شهرداری شوشتر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است. بر همین اساس بخشنامه‌ای از سوی استانداری استان خوزستان به شهرداری‌های استان ابلاغ شده که در آن پرداخت حقوق معوقه و بیمه کارگران در اولویت هزینه‌های شهرداری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر مخالف پرداخت حقوق‌های معوقه کارگران از این کمک مالی دولت هستند، افزود: در مجموع شهرداری برای پرداخت طلب سه ماهه کارگران حدود ۲۱ تا ۲۲ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که این رقم به نسبت ۱۲۰ میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری شوشتر رقم بالایی نیست و شهرداری می‌تواند مابقی این پول را برای انجام پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهر خرج کند.

آنها از مخالفت اعضای شورای شهر برای پرداخت حقوق کارگران انتقاد کرده و اظهار داشتند: متاسفانه برخی اعضای شورای شهر شوشتر از گذشته تا امروز به خواسته‌های قانونی و مشکلات معیشتی کارگران اهمیتی نداده‌اند. آنها می‌خواهند این منبع مالی را خرج پروژه‌های دیگر شهر کنند.

آنها تاکید کردند: طی روزهای گذشته که پیگیر مطالبات خود بودیم مسئولان شهرداری و شورای شهر به مشکلاتمان اهمیت ندادند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم صدای خود را به مراجع بالاتر برسانیم تا شاید مشکلاتمان مرتفع شود.