پس از گذشت حدود سه سال از بیکاری اجباری نزدیک به ۱۲۰کارگر کارخانه کنتورسازی ایران، هنوز وضعیت این کارگران مشخص نشده است.

به گزارش ایلنا، جمعی از این کارگران اظهار کردند: کارخانه در ماه‌های پایانی سال ۹۸ به دلیل مشکلات مدیریتی و رکود بازار فروش محصولات به حالت تعطیلی موقت درآمد. کارگران شاغل هم قبل و بعد از تعطیلی، طی چند مرحله تعدیل و بیکار شدند و در نهایت حدود ۱۲۰ کارگر از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه سال گذشته فعالیت این کارخانه به صورت محدود از سر گرفته شد و تعدادی کارگر مشغول کار شده‌اند، افزود: کارگران بیکار شده به جز تعداد کمی، تاکنون موفق نشده‌اند شغلی برای خود پیدا کنند در نتیجه منتظرند فعالیت محل کار سابقشان رونق بگیرد تا آنها بتوانند به محل کار سابق خود بازگردند.

او گفت: هنوز کارگران نتوانسته‌اند مقرری بیمه بیکاری اردیبهشت ماه ۹۹ خود را به دلیل واریز نشدن حق بیمه به تامین اجتماعی دریافت کنند. همچنین مابه‌التفاوت مقرری بیمه بیکاری شهریور ماه خود را از تامین اجتماعی طلبکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه کنتورسازی ایران، معیشت حدود ۵۰۰خانوار را تامین می‌کرد، با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان استان قزوین در پیگیری وضعیت شرکت افزود: در حال حاضر این کارخانه هر چند به صورت محدود فعالیت خودرا آغاز کرده اما نیاز به پیگیری و کمک مسئولان دارد.