نزدیک به ۳۳۵ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه سامان کاشی بروجرد از سال ۹۳ تاکنون معطل دریافت معوقات مزدی و سنوات خود هستند.

به گزارش ایلنا، کارگران یاد شده که شماری از آنها هم اکنون از طریق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، همچنان بابت بخشی از مزایای دستمزد و سنوات پایان کار خود از کارفرما طلبکارند.

این گروه از کارگران بازنشسته افزودند: بعد از آنکه کارفرمای این واحد تولیدی در سال ۹۳ به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی را متوقف کرد، حدود ۴۷۰کارگری که تا آن زمان در سامان کاشی به صورت رسمی و قراردادی کار می‌کردند یک جا و از طریق فسخ قرارداد کار، بیکار و مابقی با اجرای مقررات بازنشستگی تعدیل شدند.

این کارگران با بیان اینکه تنها حدود ۳۳۵ کارگر توانستند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور پیش از موعد بازنشسته شوند، افزودند: از میان کارگران بازنشسته حدود ۲۵۴ نفر بعد از مدت‌ها دوندگی موفق شدند بخشی از مطالبات خود را (۷۰درصد) با دریافت زمین وصول کنند و حدودا ۳۰درصد از طلب آنها با ارزش مالی دو میلیارد تومان هنوز باقی مانده است. همزمان ۷۰ کارگر دیگر تاکنون نتوانسته‌اند وجهی را دریافت کنند و میزان طلب آنها به ۸ میلیارد تومان می‌رسد. همچنین ۱۱ کارگر دیگر با وصول بخش کمی از مطالبات خود، حدود یک میلیارد تومان دیگر طلب دارند. آنها با یادآوری اینکه در ۷ سالی که از پرداخت نشدن باقیمانده طلب مزدی آنها می‌گذرد، ارزش ریالی طلب آنها تا یک پنجم کاهش یافته است، افزودند: مجموع طلب کارگران بازنشسته کارخانه سامان کاشی حدود ۱۱ میلیارد تومان است که متاسفانه کارفرما با اعلام ورشکستگی امکان پرداخت خسارت تاخیر تأدیه یا دیرکرد را ندارد. هر چند با حکم قضایی برخی اموال سامان کاشی نیز توقیف شده اما بهانه ورشکستگی اقتصادی امکان پرداخت مطالبات را از کارگران سلب کرده است.