صبح دیروز تعدادی از پرسنل و کارگران شرکت تولی‌پرس قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین، به تداوم روند معوقات حقوقی و خطر بیکاری برای کارگران این شرکت اعتراض کردند. به گزارش ایلنا و به گفته یکی از کارگران، از اسفند سال گذشته این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داروگر درگیر مشکلات اقتصادی بوده و از آن تاریخ کارگران معوقات پرداختی و حقوقی دارند که هنوز وصول نشده است. ضمن اینکه پیش از این کارگران در محوطه شرکت چندین بار اقدام به اجتماع اعتراضی پیرامون وضعیت حقوقی خود کرده بودند.

«عیدعلی کریمی» دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با تایید این خبر اظهار کرد: کارگران تولی‌پرس قزوین مانند دیگر شرکت‌های این مجموعه در قزوین ازجمله تولیددارو تاکستان در شهر صنعتی البرز استان قزوین، با وجود تورم قیمتی مواد شوینده و ضروری بودن این اقلام و با وجود وضعیت خرید و فروش مناسب، به دلیل مشکلات مدیریتی ناشی از واگذاری مجموعه داروگر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی درباره علت اعتراض و اجتماع کارگران تولی‌پرس گفت: علت اعتراض اخیر این است که صرف‌نظر از مشکلات قبلی، از ماه اخیر شرکت تصمیم گرفته تا به دلیل آنچه رکود تولید می‌نامد، به کارگران بیمه بیکاری به‌جای حقوق پرداخت کند و مراجعه کارگران به اداره کار شهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه استان نیز بی‌نتیجه بوده است. کریمی با اشاره به اینکه کارکنان این شرکت به همراه تولیددارو مشتمل بر خانوارهای خود بیش از یک هزار نفر هستند، گفت: اکنون در شرایط معیشتی فعلی مدت‌هاست کارگران این شرکت با مشکل بی‌حقوقی مواجه هستند و به ‌آنها وعده حقوق ناچیز بیمه بیکاری داده شده که لازم است مسئولان وزارت کار و مسئولان استانی به این وضعیت رسیدگی کنند. طبق این گزارش، «بیژن اسماعیلی» مدیر مجموعه هولدینگ داروگر، اسفند ماه سال گذشته و در نامه‌ای خطاب به معاون دادستان کل کشور، علت مشکلات تولی‌پرس را مطالبات غیرقانونی یک بانک خصوصی از شرکت عنوان کرده بود.