نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: نابرابری تورم با حقوق کارکنان دولت و دستگاه‌های مختلف، عملا کارمندان را نیز به طبقه محروم جامعه افزوده است.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله توسلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: نکاتی که عنوان می‌شود نه به معنای نادیده گرفتن تلاش دولت بلکه برای یافتن درمان دردهایی است که جامعه گرفتار آنها شده است. ضرورت دارد تمام کارگزاران نظام به ویژه دولت و مجلس چاره‌ای برای آن بیندیشند که پوشاندن زخم چاره کار نیست و امکان دارد که به عفونت منجر شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: برخی از وزرای دولت نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی مجلس نیز نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند.

عضو مجمع نمایندگان همدان گفت: وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست. به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین‌آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌‌های پایین جامعه اینترنت رایگان در نظر می‌گیریم. دهک‌های پایین جامعه به هیچ عنوان به اینترنت دسترسی ندارند و نتیجه یک سال پیگیری بنده و همکارانم پاسخی دربرنداشته است. برای چه کسی اینترنت رایگان در نظر می‌گیرید؟

توسلی خاطرنشان کرد: آمارهای مرکز آمار ایران از کاهش شدید اشتغال بخش کشاورزی خبر می‌دهد که بسیار نگران‌کننده است. مکاتبات با وزیر کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه برای دریافت حداقل اعتبار جهت لایروبی و احیای قنات‌ها و کانال‌های کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، صرفا آب در هاون کوبیدن بوده و صدها هکتار باغ و مزارع مردم خشک شد. خشکسالی هم مزارع گندم‌های دیم را آتش زد و این در حالی است که ۸۰درصد از مردم حوزه انتخابیه بنده، کشاورز هستند.

وی با گلایه از بلاتکلیفی رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: دستورات اغلب وزرا ازجمله وزیر آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان صرفا روی کاغذ باقی مانده و به دفترچه خاطراتی تبدیل شده که هر روز قطورتر و قطورتر می‌شود. بدنه وزارتخانه‌ها دستورات وزرا را اجرا نمی‌کنند و ما شرمنده مردمی هستیم که به عنوان آخرین امید به ما مراجعه می‌کنند و هنوز پس از ماه‌ها تکلیف رتبه‌بندی معلمان روشن نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: برخی از بانک‌ها نیز نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کنند، بلکه با سخت‌گیری‌‌های بی‌مورد و مقررات پیچیده عملا در اجرای مصوبات مجلس و دولت کارشکنی می‌کنند. بانکی که وظیفه‌‌اش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه است، پاسخگو نیست و بعضی از بانک‌ها هم که در حال بنگاه‌داری هستند.

توسلی با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعطای وام به روستاییان برای ساخت یا تعمیر مسکن را تورم‌زا می‌داند، گفت: وی غافل از این است که صدها هزار پرونده در بنیاد مسکن به این امید که با این وام برای خود خانه و سرپناهی بسازند، تشکیل شده است.

نماینده مردم کبودر آهنگ افزود: شرایط اقتصادی و عمومی کشور به شکلی است که اکنون در بسیاری از خانواده‌ها موضوعی به نام سفره مطرح نیست. گرانی سرسام‌آور و افزایش لحظه‌‌ای قیمت‌ها و تورم لجام‌گسیخته کالاها و خدمات چون تازیانه‌ای بر پیکر مردم نواخته می‌شود که از حداقل امکانات بهره‌مند نیستند و توان سیر کردن شکم خود و فرزندان خود را ندارند.