جمعی از کارگران کارخانه کیش چوب از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق خبر دادند و گفتند: چند وقت است که منتظر پرداخت برخی مطالبات عقب‌افتاده از طریق کارفرما هستیم تا مطالباتمان تسویه شود.

این کارگران که مدعی‌اند سه ماه حقوق سال جاری و عیدی سال گذشته (۱۴۰۰) خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و مشکلاتی معیشتی آنها در این اوضاع اقتصادی افزایش یافته در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: باید کارفرمای کیش چوب به فکر معیشت کارگران خود و خانواده‌های آنها باشد و به وعده پرداخت حقوق‌ها عمل کند. یکی از این کارگران که تعداد آنها به ۸۰ نفر می‌رسد، درباره پیگیری مطالبات خود گفت: در پیگیری مطالباتمان که از طریق رسانه‌ها انجام شد، کارفرما وعده پرداخت حقوق ما را با یک ماه فاصله داد. طبق برنامه کارفرما باید حقوق فروردین خود را خرداد ماه دریافت می‌کردیم که هنوز واریز نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه ما معوقات مزدی است که از کارفرمای اصلی طلبکاریم، افزود: حدود یک سال است کارخانه کیش چوب بعد از یک دوره واگذاری ناموفق، مجددا به مجموعه کیش چوب بازگشته است، بنابراین با توجه به بازگشایی کارخانه از سوی مالک اصلی امیدواریم که مسأله معوقات مزدی هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

پیش از این «بهزاد فلاحی» مدیرعامل کارخانه کیش چوب به ایلنا گفته بود با روال ایجاد شده حقوق اسفند کارگران با یک ماه فاصله اردیبهشت ماه پرداخت شد. همچنین حقوق فروردین کارگران را خرداد ماه و حقوق اردیبهشت ماه را نیز در تیر ماه پرداخت خواهیم کرد.