رئیس کانون عالی بازنشستگان تهران گفت: مبلغ عیدی که برای بازنشستگان در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است و با توجه به شرایط بد اقتصادی، پاسخگوی هیچ‌یک از نیازهای آنها نیست.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با مهر درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: قرار است جلسه‌ای در این خصوص برگزار و اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مستمری‌ها و زمان دقیق واریز مشخص شود.

دهقان‌کیا گفت: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان به عنوان عیدی برای بازنشستگان در نظر گرفته شد که امسال این رقم بسیار کم افزایش یافته و به یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده که البته ۴۰۰هزار تومان به ازای همسر و ۱۵۰هزار تومان نیز برای هر فرزند تحت تکفل به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال سه میلیون و ۵۰۰هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: به اغلب بازنشستگان همان یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان اختصاص پیدا می‌کند، چرا که بسیاری از آنها بازمانده، مستمری‌بگیر و تنها هستند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تهران تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان، یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان نیز برای همسان‌سازی به بازنشستگان پرداخت شد و امسال نیز با توجه به وضعیت معیشتی مردم قصد داریم رایزنی‌های لازم را برای اختصاص حداقل همان میزان سال قبل انجام دهیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

دهقان‌کیا اظهار داشت: مبلغ عیدی که امسال در نظر گرفته شده پاسخگوی هیچ‌یک از نیازهای بازنشستگان و خانواده آنها نیست طوری که این افراد آرزو می‌کنند شدت کرونا بیشتر شود تا در عید هیچ رفت و آمدی انجام نشود و آنها خجالت‌زده فرزندان و خانواده خود نشوند.

وی گفت: از دولت انتظار داشتیم برای بازنشستگان متفاوت و بیشتر از کارمندان مبلغ عیدی در نظر گرفته شود، چرا که حقوق آنها بسیار ناچیز است اما متأسفانه این‌گونه نشد.