گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن درود (ایستگاه سیریز زرند - جلال‌آباد - کرمان) که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری رضوان درود مشغول کارند، صبح دیروز (۴ تیر ماه) به‌ عدم افزایش دستمزدهای خود در سال جاری اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا و به ادعای این کارگران، حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای آنها بدون اعمال افزایش حقوق سال جدید بوده و درخواست آنها تسریع در پرداخت مابه‌التفاوت حقوق‌هایشان است.

به گفته کارگران، با تصویب افزایش ۵۷.۴درصدی حداقل دستمزد در شورای عالی کار، همه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق قانونی کارگران خود براساس مصوبه جدید هستند اما ظاهرا برخی شرکت‌های پیمانکاری امکان افزایش حقوق کارگران را ندارند.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: به‌رغم گذشت بیش از ۹۰روز از آغاز سال جاری که قیمت بسیاری از اجناس افزایش یافته اما ما کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن همچنان با دریافت حداقل پایه حقوق سال ۱۴۰۰ گذران می‌کنیم.

این کارگران که به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، همچنین مدعی شدند حق اولاد آنان از ابتدای سال جاری در پرداخت حقوق هنوز محاسبه نشده، بنابراین میزان دریافتی کارگرانی که دارای فرزند هستند، به حداقل رسیده است.