دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان در نامه‌ای خطاب به «پورابراهیمی» نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به سوگیری‌های این نماینده علیه افزایش حداقل دستمزد اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا، در متن این نامه که به امضای عباس کاربخش رسیده، آمده است: در پی مواضع شما درباره حقوق و دستمزد کارگران و درخواست تشکیل جلسه با سران سه قوه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسه بزرگداشت هفته کارگر در سالن اجتماعات شهید مرتضوی کرمان ابراز کردید، لازم دانستم مطالبی هر چند کوتاه و مختصر در این مورد به عرض جنابعالی برسانم. آیا شما سبد معیشت کارگری را مورد بررسی قرار داده‌اید و به عنوان شخصی که در رأس مسائل اقتصادی کشور قرار دارد، معنی و مفهوم سبد معیشت را می‌دانید که از چند قلم کالا تشکیل می‌شود و برای آن چه مبلغی نیاز است تا کارگری که هیچ مهارتی ندارد و به عنوان کارگر ساده در جایی مشغول است بتواند با آن یک زندگی ساده با حداقل نیازها را داشته باشد؟

در ادامه این نامه آمده است: اعمال سیاست‌های اقتصادی مدنظر شما به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، چه ره‌آوردی برای کشور داشته است؟ کدام‌یک از سیاست‌های شما موجب کاهش تورم و نرخ بهره بانکی و کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی شده است؟ اگر یک مورد را سراغ دارید بگویید تا از آن به عنوان یک دستاورد اقتصادی تجلیل کنیم. در عین حال جهت یادآوری اشاره می‌شود که خودتان خط فقر در کشور را ماهانه ۹ میلیون تومان اعلام کرده‌اید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: آقای پورابراهیمی همچنان که دغدغه سرمایه‌داران را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارید، کارگران و فقرای کشور هم دغدغه امنیت شغلی و تامین هزینه زندگی خود در شرایط بسیار دشوار اقتصادی کشور را دارند. لذا انتظار دارد در مواضع خود تجدیدنظر کرده و وضعیت بسیار دشوار کارگران و بازنشستگان را ببینید. آیا برای ارضای خاطر بخش سرمایه و پول کشور در فرآیند تولید کالا یا خدمات، عوامل موثر در تعیین قیمت واحد کالا یا خدمات تنها حقوق کارگر و دستمزد نیروی کار است یا عوامل دیگری هم وجود دارد؟ قطعا از تبعیض‌های ناروا، بی‌عدالتی‌ها، تشریفات زائد اداری و مالی و... بهتر خبر دارید. آیا راهی جز کاهش مزد کارگران وجود ندارد چون نمی‌توانم این مطلب را درک کنم چگونه است که چشمان اقتصاددانان کشور رقم کوچک حقوق و دستمزد کارگر و بازنشسته سه برابر زیر خط فقر را مشاهده می‌کنند اما برج‌های سر به فلک کشیده لواسانات و شهرهای دیگر کشور را نمی‌بینند.

در بخش پایانی این نامه با اشاره به اینکه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده مردم کرمان نیز هست، سوال شده است، گاهی که برای امور تبلیغاتی به نقاط مختلف استان کرمان سفر می‌کنید، چه احساسی دارید وقتی هزاران کپرنشین بی‌خانمان را از مرکز استان گرفته تا جنوب شهرهای استان را که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مشاهده می‌کنید؟ حتما فقر، فلاکت، بیکاری و نابرابری‌ها را ملاحظه می‌کنید ولی نمی‌دانم چه احساسی دارید.