دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: دولت از پذیرش مسئولیت خود در قانون اساسی طفره می‌رود. رئیس‌جمهور گفته که دولت بنا نیست در توزیع یارانه‌ها نقشی ایفا کند. سوال من این است که پس دولت چه کاره است؟

به گزارش ایلنا، حسین کمالی در گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: متاسفانه در سایه سکوت و کم‌توجهی، قانون کاری که شبانه‌روز روی آن کار کردیم و برای به تصویب رسیدنش زحمت کشیدیم، تفسیر شد و بخش‌هایی از آن تغییر کرد. سیاست‌هایی که از ابتدای انقلاب در جهت حمایت از محرومین و مسستضعفین وضع کردیم به تدریج تغییر کرد. ما باید بیش از این مراقب دستاوردهای خود بودیم.

وی ادامه داد: نوعی حکومت سرمایه‌داری بسیار زشت را در کشور حاکم کردیم. شاید کمتر کشور سرمایه‌داری را سراغ داشته باشیم که نوع سرمایه‌داری‌اش مشابه کشور ما باشد.

کمالی افزود: به جایی رسیدیم که کسانی که پول دارند فرزندان خود را برای تحصیل به کشورهای دیگر می‌فرستند و کسانی که پول ندارند، فرزندانشان از تحصیل باز می‌مانند. کسانی که پول دارند در بهترین بیمارستان‌ها بیمار خود را دوا و درمان می‌کنند اما کسانی که پول ندارند بیمارشان را از دست می‌دهند. کسانی که پول دارند حق شکایت در دادگستری را دارند اما کسانی که پول ندارند حق شکایت کردن هم ندارند. کجای دنیا برای شکایت کردن از کسی پول می‌گیرند؟

دبیرکل حزب اسلامی کار تاکید کرد: سیستم اداری کشور ابزار کار سرمایه‌دارها شده و همه ادارات در جهت حفظ منافع سرمایه‌داران عمل می‌کنند و طبقات ضعیف و فقیر روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شوند.

وی در مورد افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ گفت: این افزایش دستمزدی که کلی سروصدا کرده و برای عده‌ای ناراحتی ایجاد کرده چیز زیادی نیست و در واقع هیچ افزایش حقوقی صورت نگرفته است. بانک مرکزی و مرکز آمار ۴۰درصد تورم اعلام می‌کنند در صورتی‌که این تورم اعلام شده مصلحتی است و در واقعیت نرخ تورم بسیار بیشتر است.

کمالی تاکید کرد: قدرت خرید نیروی کار بسیار کم شده اما چون سرمایه‌دارها امکانات و رسانه در دست دارند، در جامعه طوری القا می‌کنند که حقوق به صورت نجومی افزایش پیدا کرده و می‌گویند حالا باید اثرات آن را در جامعه ببینیم. آنها می‌گویند اخراج نیروی کار و افزایش تورم از تبعات افزایش دستمزد است در صورتی‌که همه اینها بهانه است.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: متوسط مزد کارگران در سطح بین‌الملل ۲۰درصد از کل کالاها و خدمات است و این رقم در ایران بین ۶ تا ۱۲درصد در مشاغل مختلف است یعنی هرچه حقوق بگیریم باز نسبت به متوسط بین‌المللی پایین‌تر هستیم.