کارگران شاغل در آبفای اهواز خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند. این کارگران در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان آبفای اهواز به پرداخت مطالباتشان، روز چهارشنبه (۲۴ فروردین ماه) مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش ایلنا، این کارگران در انتظار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند. به گفته آنها، مسئولان قول داده بودند به زودی با اجرای این طرح، حقوق و دستمزد افزایش یابد اما هنوز هیچ خبری از تدوین طرح و ابلاغ آن نیست.

یکی از این کارگر گفت: عدم اجرای طرح طبقه‌بندی در این منطقه در حالی‌ست که به کلیه وزرا و مسئولان، تاکید ویژه‌ای بر رسیدگی به معیشت کارگران شده اما مشخص نیست چرا وعده‌های داده شده در این خصوص به کارگران آب و فاضلاب اهواز که در بخش‌های مختلف  فعالیت دارند همچنان محقق نشده و بر زمین مانده است!

به گفته وی، هر یک از کارگران تا سه ماه حقوق و چهار ماه حق بیمه طلبکارند، در عین حال عیدی کارگران پرداخت نشده است. همچنین ۳۰ ماه و برخی تا ۴۸ ماه حق سنوات دریافت نکرده‌اند.

او گفت: مسئولین آب و فاضلاب پاسخگوی خواسته‌های کارگران نیستند، بنابراین در پایان هفته گذشته تصمیم گرفتیم با تجمع مقابل ساختمان استانداری، صدای خود را به گوش مسئولان استانداری برسانیم.