معضلات کارگران شهرداری کوت‌عبدالله همچنان ادامه دارد و کارگران نگران عدم پرداخت مابه‌التفاوت‌ها و معوقات مزدی خود هستند.

به گزارش ایلنا و به گفته یکی از این کارگران، علاوه بر عیدی و سنوات سال قبل که پرداخت نشده، دستمزد امسال به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران واریز شده و مشخص نیست چه زمانی قرار است مابه‌التفاوت دستمزد پرداخت شود.

طبق این گزارش، کارگران شهرداری در اعتراض به این مشکلات، حدود یک هفته است که دست کار کشیده‌اند و خواستار مشخص شدن زمان پرداخت مابه‌التفاوت‌ها هستند ولی در این مدت، تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند. کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: بازداشتی‌ها نمایندگان ما بوده‌اند و ما خواستار آزادی آنها هستیم.

روز گذشته (هفدهم خرداد) هم جمعی از کارگران مقابل دادگاه کارون جمع شده و خواستار آزادی همکاران خود شدند و گویا اعلام شده که آزادی کارگران با سپردن وثیقه امکان‌پذیر است. «آرش در» شهردار کوت‌عبدالله در رابطه با این اتفاقات به ایلنا می‌گوید: بازداشت کارگران نتیجه درگیری شخصی است. یک عده می‌خواهند کار کنند اما یک عده لیدر نمی‌گذرانند و همین منجر به درگیری و ورود مقام قضایی شده است.

وی می‌افزاید: مدیران سابق شهرداری، هزار و 200نیرو استخدام کردند. ما یک عده را که وجود خارجی نداشتند و فقط اسم‌شان در لیست نیروها بود، کم کردیم. حالا ۸۵۰ کارگر داریم که باز هم در میان این نیروها، تعدادی بلاتکلیف هستند و دنبال داستان و درگیری‌های شخصی هستند. اینها هم با کارگران برخورد کرده‌اند و هم با پیمانکار مربوطه.

شهردار کوت‌عبدالله در ارتباط با عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران می‌گوید: هنوز اشل حقوق جدید اعلام نشده، ضمن اینکه کارگران حقوق‌شان را به صورت علی‌الحساب گرفته‌اند و مبلغ مابه‌التفاوت بسیار جزئی است که باید پرداخت شود. علاوه بر این، این کارگران ماه قبل ۱۵ روز سر کار بودند. آیا برای روزهای تعطیلی و اعتصاب هم باید حقوق کامل بدهیم؟ اگر درست محاسبه شود، کارگران برای ماه قبل به ما بدهکار هم می‌شوند.